Lege nouă pentru elevii cu note mici la școală: Iată la ce vor fi ”obligați” aceștia
Data publicării:
Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Social
Ministerul Educației din România a lansat recent un proiect de învățământ remedial, adresat elevilor cu performanțe scăzute, care prevede ore suplimentare de pregătire.

Ministerul Educaţiei a lansat proiectul de ordin privind aprobarea metodologiei-cadru de organizare a Programului „Învăţare remedială”, care include activităţi de învăţare, stimulare, compensare, consolidare şi recuperare, adaptate elevilor cuprinşi în proiect, dar şi activităţi de asistenţă psihopedagogică, de consiliere şcolară, precum şi de informare şi consiliere a părinţilor.

Acest proiect vine în urma observării unor discrepanțe semnificative între rezultatele elevilor din diferite regiuni ale țării și se concentrează pe consolidarea cunoștințelor elevilor care au dificultăți la învățătură.

Proiectul urmărește reducerea decalajelor educaționale și îmbunătățirea performanțelor școlare, în special în comunitățile dezavantajate.

Conform autorităților, orele suplimentare de remedială vor fi organizate în cadrul școlilor și vor fi personalizate în funcție de nevoile fiecărui elev, asigurându-se astfel o abordare mai flexibilă și eficientă.

Programul ar urma să se desfăşoare cu prioritate în unităţile de învăţământ care se află în cel puţin una dintre următoarele situaţii:

- media obţinută de elevii unităţii de învăţământ la cea mai recentă Evaluare naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a şi/sau examenul naţional de Bacalaureat este mai mică de 7;

- cel puţin 40% dintre elevi nu ating standardul minim de competenţă, conform Evaluărilor naţionale de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, precum şi a altor evaluări naţionale prevăzute de lege;

- cel puţin 40% dintre elevi sunt cu 1 – 2 ani în urma colegilor din punct de vedere al achiziţiilor specifice vârstei şi/sau nu ating standardul minim de competenţă la limba şi literatura română/maternă, matematică, minimum o limbă străină şi TIC;

- pentru cel puţin 40% dintre elevi sunt elaborate planuri individualizate de învăţare.

Proiectul vizează și implicarea activă a profesorilor, care vor putea să își concentreze eforturile pe zonele în care elevii întâmpină dificultăți specifice. De asemenea, se pune un accent deosebit pe sprijinul psihologic și pe resursele suplimentare pentru elevii vulnerabili.

Inițiativa face parte dintr-o serie de măsuri menite să îmbunătățească accesul la educație de calitate și să sprijine elevii care riscă să rămână în urmă din cauza condițiilor socio-economice sau a lipsei de sprijin educațional adecvat.

De asemenea, autoritățile speră că acest proiect va contribui la reducerea abandonului școlar și la promovarea unui mediu educațional mai echitabil.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare

Marea Britanie va avea prima „super-universitate” în 2026

Universitățile Kent și Greenwich din sud-estul Angliei...



Cele mai noi articole

Top citite

Învățătorii vor face ore în plus pentru a înțelege elevii mai bine materia

Un pediatru spune care este lucrul nr. 1 prin care părinții își ajută copiii să devină sănătoși și de succes: „Cel mai ușor moment pentru a pune bazele e în perioada de nou-născut”

Reguli actualizate pentru bursele de merit în anul școlar 2025-2026

Copii cu trei părinți, „un miracol al științei”: Medicii britanici au reușit să oprească transmiterea bolilor ereditare grave de la mamă la copil

pixel