Lege nouă pentru elevii cu note mici la școală: Iată la ce vor fi ”obligați” aceștia
Data publicării:
Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Social
Ministerul Educației din România a lansat recent un proiect de învățământ remedial, adresat elevilor cu performanțe scăzute, care prevede ore suplimentare de pregătire.

Ministerul Educaţiei a lansat proiectul de ordin privind aprobarea metodologiei-cadru de organizare a Programului „Învăţare remedială”, care include activităţi de învăţare, stimulare, compensare, consolidare şi recuperare, adaptate elevilor cuprinşi în proiect, dar şi activităţi de asistenţă psihopedagogică, de consiliere şcolară, precum şi de informare şi consiliere a părinţilor.

Acest proiect vine în urma observării unor discrepanțe semnificative între rezultatele elevilor din diferite regiuni ale țării și se concentrează pe consolidarea cunoștințelor elevilor care au dificultăți la învățătură.

Proiectul urmărește reducerea decalajelor educaționale și îmbunătățirea performanțelor școlare, în special în comunitățile dezavantajate.

Conform autorităților, orele suplimentare de remedială vor fi organizate în cadrul școlilor și vor fi personalizate în funcție de nevoile fiecărui elev, asigurându-se astfel o abordare mai flexibilă și eficientă.

Programul ar urma să se desfăşoare cu prioritate în unităţile de învăţământ care se află în cel puţin una dintre următoarele situaţii:

- media obţinută de elevii unităţii de învăţământ la cea mai recentă Evaluare naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a şi/sau examenul naţional de Bacalaureat este mai mică de 7;

- cel puţin 40% dintre elevi nu ating standardul minim de competenţă, conform Evaluărilor naţionale de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, precum şi a altor evaluări naţionale prevăzute de lege;

- cel puţin 40% dintre elevi sunt cu 1 – 2 ani în urma colegilor din punct de vedere al achiziţiilor specifice vârstei şi/sau nu ating standardul minim de competenţă la limba şi literatura română/maternă, matematică, minimum o limbă străină şi TIC;

- pentru cel puţin 40% dintre elevi sunt elaborate planuri individualizate de învăţare.

Proiectul vizează și implicarea activă a profesorilor, care vor putea să își concentreze eforturile pe zonele în care elevii întâmpină dificultăți specifice. De asemenea, se pune un accent deosebit pe sprijinul psihologic și pe resursele suplimentare pentru elevii vulnerabili.

Inițiativa face parte dintr-o serie de măsuri menite să îmbunătățească accesul la educație de calitate și să sprijine elevii care riscă să rămână în urmă din cauza condițiilor socio-economice sau a lipsei de sprijin educațional adecvat.

De asemenea, autoritățile speră că acest proiect va contribui la reducerea abandonului școlar și la promovarea unui mediu educațional mai echitabil.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

BREAKING NEWS: Schimbare la DC News TV! Ai văzut noutățile?

DC News TV vine cu o nouă grilă de programe pentru a...


Top citite

Cum să reacționezi în 5 secunde când copilul țipă. Psiholog: „Metoda care oprește criza pe loc”

5 „mici” calități ale copiilor care ajung la cele mai bune facultăți din lume. Expert în educație: „Părinții cred că doar munca grea dă întotdeauna roade”

Ministrul Educației a lipsit la ultimele două ședințe de Guvern și a renunțat să mai apară public în tradiționalul raport săptămânal, live pe Facebook

„Bilet de îmbarcare” pentru ministrul David în avionul „Edu Air” spre Cluj, din partea profesorilor revoltați: Prima rundă de proteste împotriva Legii Bolojan a început! / VIDEO

pixel