Fiul unei românce din Italia, în vârstă de doi ani, cade din mașină în timpul mersului: Mama susține că fratele de trei ani i-ar fi deschis portiera și ar fi decuplat centura de siguranță
După reorganizarea celor 507 unităţi de învăţământ şi majorarea normei didactice săptămânale cu două ore, Legea fiscal-bugetară nr. 141/2025 a introdus și ajustarea pragurilor minime şi maxime pentru efectivele de elevi la clasă.
Ministerul a precizat că modificările nu aduc schimbări majore pentru şcolile care respectau regulile anterioare.
„În majoritatea covârşitoare a claselor, nu avem schimbări, măsurile fiscal-bugetare afectând mai ales situaţia claselor sub efectiv. Într-adevăr, acest demers de modificare a limitelor minime şi maxime pentru numărul de copii în clasă a afectat mai ales clasele cu 8 sau 9 copii (adică aproximativ 0,5% din totalul claselor de învăţământ primar şi gimnazial din anul şcolar 2024 - 2025) şi, în mai mică măsură, unele clase la nivel de liceu.
De asemenea, în anul şcolar 2024 - 2025 au funcţionat la nivel naţional, în clasa a VIII-a, 12 clase cu 1 elev, 26 de clase cu 2 elevi, 52 de clase cu 3 elevi, 64 de clase cu 4 elevi, 84 de clase cu 5 elevi, 92 de clase cu 6 elevi şi 107 clase cu 7 elevi, model care va fi reorganizat la rândul său.
Este posibil ca aceste măsuri fiscal-bugetare să crească uşor ponderea învăţământului simultan (la nivel primar şi gimnazial), în estimarea ministerului de la 6% în prezent la 7,5%. Din nou, acest procent nu iese din diverse repere europene”, a transmis instituţia.
Conform Ministerului Educaţiei, noile reguli ar putea duce la o uşoară creştere a învăţământului simultan, însă procentul estimat, de 7,5%, se menţine în limitele întâlnite în alte state europene.
Obiectivul rămâne flexibil, spun reprezentanţii ministerului: fie reducerea numărului de clase simultane printr-o redistribuire a copiilor către unităţi şcolare care le pot oferi un proces educaţional standardizat (după modelul Finlandei), fie păstrarea învăţământului simultan acolo unde este absolut necesar, dar cu metode adaptate, în funcţie de specificul comunităţilor locale, practică întâlnită, de pildă, în Franţa şi Irlanda.
„Ministerul Educaţiei şi Cercetării va informa public asupra rezultatelor definitive pentru anul şcolar 2025 - 2026 atunci când acestea vor fi disponibile în forma finală”, a dat asigurări instituţia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.