„Iubirea nu înseamnă control!” Cum îi învățăm pe copiii noștri, de la cele mai mici vârste, să identifice abuzul emoțional
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, trage un semnal de alarmă privind o problemă gravă din sistemul de învățământ românesc: analfabetismul funcțional.
Potrivit acestuia, procentul ridicat de elevi care nu reușesc să înțeleagă și să aplice informații de bază predispune populația la dezinformare, teorii conspiraționiste și pierderea încrederii în instituțiile statului.
„Zona foarte mare de analfabetism funcţional, care ajunge în jur de 40% plus.
Asta ne predispune la teorii conspiraţioniste, ne predispune la manipulări, iar oamenii ajung să creadă în lucruri bizare, că vindecăm cancerul cu coada şoricelului, că pământul este plat, încep să atace instituţiile statului şi ne mişcăm spre o societate în care anarhia începe să devină mai puternică, vocea celui care este mai agresiv, care strigă cel mai puternic, iar educaţia are o vină aici, în condiţiile în care nu reuşeşte să controleze acest analfabetism funcţional, care ne predispune la această pseudocunoaştere.
Asta este o îngrijorare primordială”, a declarat ministrul, conform Agerpres.
Daniel David a mai avertizat că datele pe care le avem despre analfabetismul funcțional sunt incomplete. Statisticile vizează doar copiii care sunt înscriși la școală, însă o parte importantă a populației școlare nu este cuprinsă în sistem.
„Dacă vorbim de analfabetism funcţional, mai vreau să spun un lucru. Noi vorbim de aceste procente mari măsurându-i pe cei care sunt în şcoală.
Dar, atenţie!
Între 3 şi 18 ani, aproape 18% dintre copiii care ar trebui să fie la şcoală nu merg la cursuri, aşa că mă tem că zona de analfabetism funcţional este şi mai mare. Şi, atunci, trebuie să-i aducem la şcoală”, a punctat ministrul.
Declarațiile au fost făcute în cadrul evenimentului de inaugurare a celei de-a 23-a facultăți din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”: Facultatea de Științe Medicale și ale Sănătății.
În acest context, ministrul a subliniat importanța reformării sistemului educațional și a reducerii semnificative a fenomenului de analfabetism funcțional, pentru a putea construi o societate mai echilibrată, în care deciziile se bazează pe raționamente logice și informații corecte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Începând cu anul 2024, data de...