Ministrul Educației Daniel David, despre reîntoarcerea la teze și semestre: „Nu există niciun argument psihopedagogic pentru care ar trebui! Nu mai tot facem schimbări bulversând copiii!”
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Ministrul Educației, Daniel David, transmite un mesaj clar: „Să nu ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, ore peste ore, discipline peste discipline”

Această declarație vine în contextul discuțiilor privind reintroducerea tezelor și revenirea la structura semestrială a anului școlar.

Ministrul subliniază că astfel de schimbări frecvente nu fac decât să bulverseze elevii și să creeze instabilitate în sistem.

CITEȘTE ȘI „Clasele, aproape imposibil de stăpânit!” Ministrul Daniel David: „În zona adolescenței, toți încearcă să fie un pic mai șmecheri. Profesorii nu au curaj să aplice sancțiunile!”

Teze sau evaluări sumative? O întrebare de formă, nu de fond

„Nu oprește nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează?”, a declarat Daniel David.

El atrage atenția că accentul ar trebui pus pe calitatea evaluării și nu pe denumirea acesteia.

În plus, ministrul critică tendința de a schimba frecvent structura anului școlar: „Nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. E drept că nu am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar odată ce am trecut și lucrurile funcționează, nu mai tot facem schimbări bulversând copiii.”

Un sistem educațional copleșit de materii și manuale învechite

Daniel David avertizează asupra pericolului de a transforma elevii în simple „instrumente de memorare”, copleșiți de un volum excesiv de materii.

El subliniază că educația românească este încă ancorată în manuale și conținuturi vechi, unele datând din 2004 .

„Avem manuale din 2004, conținuturi din 2004. Ultimul strigăt ar fi fost 2021. Atunci trebuia să facem acest lucru”, a spus ministrul.


Reforma curriculară: mai puține materii, mai multă relevanță

Ministrul Educației propune o abordare modernă, care să reducă presiunea asupra elevilor și să facă procesul de învățare mai atractiv. El susține că educația de mediu, educația juridică sau cea financiară pot fi integrate în cadrul materiilor clasice, fără a introduce noi discipline .

„Cred că de multe ori în materiile clasice și în ariile pe care le avem putem avea unități de învățare focalizate pe tema asta. Problema că fiecare vrea o materie nouă”, a afirmat ministrul.


O viziune pentru viitor: stabilitate și coerență

Daniel David subliniază importanța unei abordări echilibrate și coerente în sistemul educațional. El propune o reformă curriculară care să asigure un curriculum mai aerisit și mai atractiv, valorificând interesele elevilor și ale școlii .

„Un astfel de plan cadru asigură un curriculum mai aerisit, un curriculum mai atractiv, valorizează mai multe punctele tari și interesele elevilor și ale școlii și cred că poate să aibă o contribuție în acest sens”, a declarat ministrul.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Va începe sau nu școala pe 8 septembrie? Ministrul David răspunde direct și face un APEL către profesori: „Hai să începem şcoala, hai să construim pe această supărare”

„Și-a bătut joc de banii copiilor!” Iuliana Beregoi, criticată dur după tabăra de 999 euro: Filmările care au isterizat internetul și gestul care a revoltat părinții / VIDEO

Secretul nr. 1 al succesului copiilor performanți, conform studiului unor cercetători pe sute de elevi: „Părinții ar trebui să-l aplice cât mai devreme!”

Școala la copii sau copiii la școală? Ministrul Daniel David: „Învățământul simultan e și în Franța și în Irlanda. Va trebui să ne antrenăm profesorii să predea bine!”

pixel