Ministrul Educației Daniel David, despre reîntoarcerea la teze și semestre: „Nu există niciun argument psihopedagogic pentru care ar trebui! Nu mai tot facem schimbări bulversând copiii!”
Această declarație vine în contextul discuțiilor privind reintroducerea tezelor și revenirea la structura semestrială a anului școlar.
Ministrul subliniază că astfel de schimbări frecvente nu fac decât să bulverseze elevii și să creeze instabilitate în sistem.
„Nu oprește nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează?”, a declarat Daniel David.
El atrage atenția că accentul ar trebui pus pe calitatea evaluării și nu pe denumirea acesteia.
În plus, ministrul critică tendința de a schimba frecvent structura anului școlar: „Nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. E drept că nu am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar odată ce am trecut și lucrurile funcționează, nu mai tot facem schimbări bulversând copiii.”
Daniel David avertizează asupra pericolului de a transforma elevii în simple „instrumente de memorare”, copleșiți de un volum excesiv de materii.
El subliniază că educația românească este încă ancorată în manuale și conținuturi vechi, unele datând din 2004 .
„Avem manuale din 2004, conținuturi din 2004. Ultimul strigăt ar fi fost 2021. Atunci trebuia să facem acest lucru”, a spus ministrul.
Ministrul Educației propune o abordare modernă, care să reducă presiunea asupra elevilor și să facă procesul de învățare mai atractiv. El susține că educația de mediu, educația juridică sau cea financiară pot fi integrate în cadrul materiilor clasice, fără a introduce noi discipline .
„Cred că de multe ori în materiile clasice și în ariile pe care le avem putem avea unități de învățare focalizate pe tema asta. Problema că fiecare vrea o materie nouă”, a afirmat ministrul.
Daniel David subliniază importanța unei abordări echilibrate și coerente în sistemul educațional. El propune o reformă curriculară care să asigure un curriculum mai aerisit și mai atractiv, valorificând interesele elevilor și ale școlii .
„Un astfel de plan cadru asigură un curriculum mai aerisit, un curriculum mai atractiv, valorizează mai multe punctele tari și interesele elevilor și ale școlii și cred că poate să aibă o contribuție în acest sens”, a declarat ministrul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
În satul Pârhăuți, județul...
Cunoscut pentru rolurile sale...
Într-o lume în care părinții...
Vaccinarea anti-HPV va fi...