Premieră! România evaluează competențele persoanelor de 16-65 ani prin PIAAC, testarea „PISA pentru adulți”: Citire, calcul și capacitatea de rezolvare a problemelor
Data publicării:
Guvernul României a aprobat participarea țării la programul OCDE pentru evaluarea competențelor adulților.

În ședința de joi, Guvernul României a aprobat un memorandum ce stabilește participarea țării la Programul de Evaluare Internațională a Competențelor Adulților (PIAAC) pentru perioada 2024 - 2029, anunță Ministerul Educației.

Programul PIAAC, inițiat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), vizează evaluarea competențelor fundamentale ale adulților cu vârste între 16 și 65 de ani și analiza impactului acestora asupra rezultatelor socio-economice.

PIAAC furnizează date esențiale despre competențele adulților în procesarea informațiilor, incluzând citirea, calculul și capacitatea de a rezolva probleme, contribuind astfel la o mai bună înțelegere a eficacității sistemelor de educație și formare profesională.

Programul oferă, de asemenea, o perspectivă detaliată asupra nivelului de alfabetizare al populației adulte, diferențelor dintre competențele deținute de indivizi și cerințele pieței muncii, accesului echitabil la educație și mobilitatea educațională, precum și tranziția absolvenților spre piața muncii.

Ligia Deca: „Avem nevoie de studii care să ne ajute să înţelegem ce ştiu, ce pot face şi cât de pregătiţi sunt adulţii pentru piaţa muncii”

Ministrul Educației, Ligia Deca, subliniază lipsa de date despre educație și piața muncii în România

Ministrul Educației din România, Ligia Deca, într-o recentă postare pe Facebook, a evidențiat nevoia acută de studii care să clarifice competențele și pregătirea adulților pentru piața muncii, subliniind și dificultățile întâmpinate de persoanele care necesită sprijin pentru recalificare, în contextul amenințării automatizării locurilor de muncă.

„Avem nevoie de studii care să ne ajute să înţelegem ce ştiu, ce pot face şi cât de pregătiţi sunt adulţii pentru piaţa muncii. În România există foarte puţine informaţii privind modul în care diferitele parcursuri educaţionale răspund nevoilor pieţei muncii, persoanele care au nevoie de sprijin pentru calificare/recalificare şi/sau care sunt ameninţate de automatizarea locurilor de muncă curente”, a scris ministrul, pe Facebook.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
De ce copilul cere atenție, chiar și după o zi petrecută împreună? Oana Moraru: „Are dreptate când cere mai mult, după ce i-am dat toată energia și timpul nostru?” / FOTO: freepik.com @EyeEm

De ce copilul cere atenție, chiar și după o zi petrecută împreună? Oana Moraru: „Are dreptate când cere mai mult, după ce i-am dat toată energia și timpul nostru?”

Metoda Loci, una dintre cele mai eficiente strategii de memorare: Îmbunătățește înțelegerea și facilitează procesul de învățare / FOTO: freepik.com @EyeEm

Metoda Loci, una dintre cele mai eficiente strategii de memorare: Îmbunătățește înțelegerea și facilitează procesul de învățare

Cercetătorii Stanford le răspund părinților care se întreabă dacă să-și înscrie copilul la școală sau să mai aștepte un an: „Studiul nostru a arătat asta!” / FOTO: freepik.com @EyeEm

Cercetătorii Stanford le răspund părinților care se întreabă dacă să-și înscrie copilul la școală sau să mai aștepte un an: „Studiul nostru a arătat asta!”

Cum să-ți dai seama când un copil nu este bine la școală? Există semne care vorbesc în locul lui! / FOTO: freepik.com @ simonova1407

Cum să-ți dai seama când un copil nu este bine la școală? Există semne care vorbesc în locul lui!

pixel