Profesorii titulari cu norme incomplete pot primi până la 4 ore pentru activități remediale și de excelență
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social
Ministerul Educației, prin procedura oficială validă pentru anul școlar 2025-2026, prevede o măsură specială pentru cadrele didactice titulare care nu reușesc să-și completeze norma didactică nici la nivelul inspectoratului școlar județean.

Astfel, profesorii pot primi, suplimentar în norma lor, până la 4 ore dedicate activităților remediale sau de stimulare a excelenței didactice.

Conform procedurii instituite prin Ordinul Ministerului Educației (OMEC) nr. 5.198/2025, acest mecanism de completare a normei vizează cadrele didactice care, după ședințele de repartizare organizate între 20 și 22 august 2025 de către inspectoratele școlare județene, rămân cu ore necompletate, potrivit Edupedu.ro.

Măsura este fundamentată de articolul 207, alineatul (6) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, care stipulează posibilitatea includerii a până la 4 ore în norma didactică de predare, pentru activități remediale sau de stimulare a excelenței didactice.

(13) Cadrelor didactice afectate de diminuarea normei didactice de predare ale căror cereri de completare de normă nu se soluționează la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare, precum și cererile cadrelor didactice afectate de restrângere de activitate se soluționează prin completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată sau nedeterminată/transfer/modificarea repartizării, după caz, în ședințe de repartizare organizate la nivelul inspectoratelor școlare în perioada 20-22 august 2025, precum și în oricare din ședințele de repartizare organizate ulterior la nivelul inspectoratelor școlare, conform Calendarului mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025 – 2026, denumit în continuare Calendar, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta Procedură. 

(14) Cadrelor didactice titulare în 3 sau mai multe unități de învățământ, în anul școlar 2025-2026 li se va constitui norma didactică de predare, în condițiile legii, astfel încât numărul unităților de învățământ să fie cel mult egal cu al celor din anul școlar 2024-2025. 

(15) Cadrele didactice titulare cărora nu li se poate completa norma didactică de predare la nivel județean/nivelul municipiului București conform prevederilor alin. (13)-(14) pot beneficia de completarea acesteia potrivit art. 207 alin. (6) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare. 

CITEȘTE ȘI:

Sondajul care arată prăbușirea încrederii în școală: 75% spun că sistemul e un eșec, iar mulți consideră că școala comunistă a fost mai bună. Mircea Miclea: „Erau anumite aspecte într-adevăr mai bune”

Ministrul Daniel David: Misiunea mea este să începem să gândim într-o logică de reformă, nu doar de austeritate şi de criză

„Nu e corect față de elevi!” Reformele din Educație îi forțează pe profesori să predea discipline pe care nu le-au mai predat niciodată: „Copiii nu merită să aibă informații de la cineva calificat?”

Mesajul premierului Ilie Bolojan pentru profesori: „N-am văzut o îmbunătățire globală a sistemului de învățământ. Este o problemă care ține de responsabilitatea multor profesori”

Reprezentanta sindicatelor din învățământ, despre norma didactică: „E de noaptea minții să dai peste cap sistemul de educație pentru 0,02% din PIB” / VIDEO

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Obiceiurile părinților care îi fac pe copii să se simtă inteligenți, curajoși și încrezători, explicate de o neurocercetătoare de la Universitatea din Chicago

Profesorii titulari cu norme incomplete pot primi până la 4 ore pentru activități remediale și de excelență

„Nu e corect față de elevi!” Reformele din Educație îi forțează pe profesori să predea discipline pe care nu le-au mai predat niciodată: „Copiii nu merită să aibă informații de la cineva calificat?”

Psihologii avertizează: Aceste comportamente pe care părinții le găsesc amuzante la copiii răsfățați pot fi un coșmar pentru ceilalți

pixel