Puterea teatrului în educație. Povestea inspiratoare a Anei Avram și cum actoria le oferă copiilor aripi să zboare / VIDEO
Atunci când părintele își cunoaște limitele, poate să stabilească așteptările în mod realist față de copilul său. Este esențial să ne abordăm responsabilitățile parentale cu înțelepciune și să ne adaptăm așteptările la nevoile și capacitățile individuale ale copiilor noștri.
„Am avea nevoie ca părintele să înțeleagă ce își dorește el pentru el, după care să înțeleagă ce poate să-i ofere copilului.
Era o vorba a unui preot care a spus așa: `Dumnezeu le dă tuturor proștilor câte un copil`. Mai e altul care a spus: `nu toți pe lumea asta trebuie să fim părinți`. Mai e altul care a spus: `nu toți trebuie să ne căsătorim pe lumea asta`.
După ce părintele își înțelege limitele, atunci el poate să înțeleagă ceea ce cere de la copilul său. Soluția la toată această tâmpenie națională care-ți duce glorificarea academică din clasa 0 la nivel de artă trebuie să înceteze!
Noi nu avem nevoie de copiii obligați să învețe, fiindcă vor fi identici cu cei din prezent, care nu știu să scrie și să citească. Și dacă știu să scrie și să citească, știu să scrie și să citească cu greșeli. De asemenea, cei care știu să și scrie și să citească nu înțeleg ceea ce știu să scrie și să citească. Vezi cât de complicată e situația? E oribilă!”, a precizat Radu Leca, la Părinți Prezenți, o emisiune marca ParintisiPitici.ro.
SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm
Psihologul Radu Leca a observat că fenomenul muzical cunoscut sub numele de trap a câștigat popularitate dintr-un motiv surprinzător. El sugerează că în momentul în care trapul a început să fie pe val, chiar și cei care nu aveau competențe solide în domeniul lecturii și scrierii au reușit să se conecteze la versurile acestuia.
„De aceea a apărut trapul. În ziua în care a apărut trapul, cei care nu știu să scrie și să citească au înțeles versurile. Când mai jos decât manele nu exista nimic, care reprezintă scursura unei societăți într-un declin pe ideea că avem de-a face cu un cancer emoțional, a apărut trapul care reprezintă un cancer ori o mie la un om.
Când versurile au prezentat, în trap, o variantă prescurtată a limbii române, atunci au apărut mii de oameni care nu înțelegeau să scrie, să citească și să vorbească în limba română corect care au spus: `Aaaa, stai, stai, stai! Înțeleg ce spune! Yes! Înțeleg ce spune! Wow! Băi, e bine!` Și zici: `Doamne, nu cred!`. Ba da! Ăsta e viitorul!”, a spus psihologul Radu Leca.
SURSA FOTO: freepik.com @kocamir
Expertul a prezentat o scenă simplă, dar profundă, ilustrând importanța comunicării și interacțiunii autentice dintre părinte și copil în procesul de parenting. Leca propune o conversație deschisă și empatică între părinte și copil, în care se încurajează implicarea activă și creativă a ambilor părți în activități comune. Aceste interacțiuni nu doar întăresc legăturile emoționale, ci și stimulează dezvoltarea cognitivă și creativă a copilului.
Scenariile prezentate de Radu Leca sugerează că momentele de rutină pot fi transformate în experiențe educative și distractive pentru copil, iar părintele este încurajat să rămână deschis la inițiativele și întrebările copilului, adaptându-se nevoilor și intereselor acestuia.
„Te duci la copil și-i spui:
- Iubire, ce vrei să facem noi doi azi?
- Vreau să stau acasă cu tine!
- Perfect! Eu mă apuc să pictez. Vrei să pictezi cu mine?
- Pot să mă uit la tine să văd dacă știu?
- Hai, eu pun o linie, tu pui o linie.
A doua zi:
- Iubire, hai să mergem să înrămăm cele două desene pe care le-am făcut.
- Unde mergem?
- Mergem într-un loc unde se înrămează tablourile.
- Cu ce ajungem până acolo?
Și tu ai de ales în momentul ăla: să fii pe opulență de-o prostie teribilă și să iei un taxi sau să conduci tu sau să mergi cu transportul în comun și spune copilul:
- Mami!
- Da, iubirea mea!
- E prima oară când sufletul meu merge cu metroul?
- Da? Hai să mai mergem!
- Ne oprim și în parc să luăm și o vată de zahăr din aia care a stat în praf?
- Da, hai!
Mamă, câte lucruri ai făcut cu copilul tău într-o singură zi!
În altă zi mai facem altele și în altă zi mai facem altele.
- Iubire, ce facem azi? Mergem până la cotă!
- Până la cotă?
- La Sinaia, cota 2000.
- Și respirăm aer din ăla proaspăt, proaspăt?
- Da!
- Păi și ce facem noi cu creierul nostru atunci când respirăm aer proaspăt, proaspăt? Pictăm?
- Hai să facem ceva mai grozav!
- Ce facem?
- Hai să facem o joacă cu numere!
- O joacă cu numere?
- Da!
Și scoți sudoku și testele logice. Copilul o să zică:
- Vreau, vreau, vreau să fiu deștept!
„Vreau să fiu deștept” NU reprezintă „îți impun să fii deștept!”.
Trebuie să înveți să vorbești cu copilul tău! Învață în lumea parentingului real!” a conchis Radu Leca.
Urmăriți emisiunea integral:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Profesorul Bogdan Cristescu...
Magia Crăciunului este deja...
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Nu există nicio modalitate mai...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...