Raport: Finanțarea programului de reducere a abandonului școlar a avut un impact pozitiv asupra școlilor
În perioada 2022–2023, prima etapă a PNRAS a susținut financiar peste 1.400 de școli, iar analiza comparativă cu alte unități eligibile, dar nefinanțate, scoate în evidență diferențe semnificative în ceea ce privește performanța educațională.
Datele, transmise de Ministerul Educației, arată că măsurile aplicate prin acest program au dus la o mai bună stabilitate a cadrelor didactice, o creștere a ratei de promovare și o participare mai mare la Evaluarea Națională în școlile sprijinite.
„În școlile nefinanțate, progresul a fost mai lent, indicând că lipsa resurselor suplimentare poate conduce la menținerea unor vulnerabilități educaționale.
Comparativ cu școlile care nu au beneficiat de finanțare, școlile sprijinite prin PNRAS au înregistrat îmbunătățiri mai consistente pe toți indicatorii analizați, demonstrând importanța continuării acestui tip de finanțare.
Rezultatele sugerează că viitoarele intervenții ar trebui să fie mai personalizate, având în vedere particularitățile fiecărei categorii de risc, și mai concentrate pe școlile cu risc ridicat, pentru a maximiza impactul asupra reducerii abandonului școlar și creșterii performanței academice”, se precizează în raportul citat de Agerpres.
Raportul mai subliniază că, în doar doi ani de la lansarea schemei de granturi, impactul pozitiv asupra școlilor sprijinite a depășit țintele stabilite inițial prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„După doi ani de implementare a Schemei de Granturi PNRAS, impactul asupra școlilor beneficiare este important și pozitiv, depășind valoarea țintei finale a PNRR de 625 de școli cu progres în rezultatele educaționale.
Dintr-un total de 1.409 școli sprijinite în prima rundă, 45% dintre acestea (634 de școli) au înregistrat progres, trecând de la risc ridicat la risc mediu sau scăzut și de la risc mediu la risc scăzut, conform Indicelui PTS (Părăsirea Timpurie a Școlii)”, se arată în document.
Banca Mondială atrage atenția că eficiența implementării joacă un rol crucial în succesul programului. Cu cât școlile utilizează mai bine resursele oferite, cu atât rezultatele sunt mai evidente.
De asemenea, autorii raportului recomandă o mobilizare mai mare din partea școlilor eligibile care nu au accesat până acum fondurile disponibile și o simplificare a procedurilor administrative.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Fiecare zi este o oportunitate...