Reguli noi: Când se face motivarea absențelor de către diriginte
Data publicării:
Motivarea absențelor se face de către educator, învățător sau profesorul diriginte în ziua prezentării actelor justificative, potrivit ROFUIP 2024. 

Noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.726 din 6 august 2024, a fost publicat în Monitorul Oficial.

Art. 94 – „(2) Motivarea absenţelor se face de către educatorul/învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte în ziua prezentării actelor justificative.

(3) În cazul beneficiarilor primari minori, părinţii sau reprezentanţii legali au obligaţia de a prezenta personal învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte actele justificative pentru absenţele copilului său.”

Conform ROFUIP (art. 94 alin. 4), actele medicale pe baza cărora se face motivarea absenţelor sunt, după caz:

adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar, de medicul de familie sau medicul de specialitateadeverinţă/certificat medical/foaie de externare/scrisoare medicală eliberat(ă) de unitatea sanitară în care elevul a fost internat.

Actele medicale trebuie să aibă viza cabinetului şcolar sau a medicului de familie care are în evidenţă fişele medicale/carnetele de sănătate ale beneficiarilor primari.

Părinții au voie să justifice până la 40 absențe ale copiilor pe an școlar, potrivit RegulamentuluI de funcționare și organizare a unităților de învățământ, dar nu mai mult de 20% din numărul orelor la o disciplină

„În limita a 40 de ore de curs pe an şcolar, fără a depăşi 20% din numărul orelor alocate unei discipline, absenţele pot fi motivate doar pe baza cererilor scrise ale părintelui sau reprezentantului legal al elevului sau ale elevului major, adresate învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte al clasei, avizate în prealabil de motivare de către directorul unităţii de învăţământ.” – art. 94 (5).

Noutatea este că pentru elevele gravide și elevii părinți absențele pot fi motivate pentru un număr de ore de curs, în limita a 100 de ore de curs pe an şcolar.

Nu trebuie să depășească 40% din numărul orelor alocate unei discipline

Art. 94 – „(6) Prin excepție de la prevederile alin. (5), pentru elevele gravide și elevii părinți absențele pot fi motivate pentru un număr de ore de curs, în limita a 100 de ore de curs pe an şcolar, fără a depăşi 40% din numărul orelor alocate unei discipline.

(7) Educatorul/educatoarele/profesorul pentru educație timpurie/învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte păstrează la sediul unităţii de învăţământ, pe tot parcursul anului şcolar, actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor, prezentate în termen de 7 zile calendaristice de la reluarea activităţii elevului.

(8) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (7) atrage declararea absenţelor ca nemotivate.

(9) În cazul beneficiarilor primari reprezentanţi, absenţele se motivează pe baza actelor justificative, conform prevederilor statutului elevului.”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri

Articole similare

Studenții care nu stau în cămin vor primi bani pentru chirie

Ministerul Educației a lansat în consultare publică...



Cele mai noi articole

Studenții care nu stau în cămin vor primi bani pentru chirie

Ministerul Educației a lansat în consultare publică...


Top citite
Metoda Loci, una dintre cele mai eficiente strategii de memorare: Îmbunătățește înțelegerea și facilitează procesul de învățare / FOTO: freepik.com @EyeEm

Metoda Loci, una dintre cele mai eficiente strategii de memorare: Îmbunătățește înțelegerea și facilitează procesul de învățare

De ce copilul cere atenție, chiar și după o zi petrecută împreună? Oana Moraru: „Are dreptate când cere mai mult, după ce i-am dat toată energia și timpul nostru?” / FOTO: freepik.com @EyeEm

De ce copilul cere atenție, chiar și după o zi petrecută împreună? Oana Moraru: „Are dreptate când cere mai mult, după ce i-am dat toată energia și timpul nostru?”

Sfaturi pentru gestionarea inteligentă a crizelor de furie ale copiilor / FOTO: Freepik.com@freepik

Sfaturi pentru gestionarea inteligentă a crizelor de furie ale copiilor

Cercetătorii Stanford le răspund părinților care se întreabă dacă să-și înscrie copilul la școală sau să mai aștepte un an: „Studiul nostru a arătat asta!” / FOTO: freepik.com @EyeEm

Cercetătorii Stanford le răspund părinților care se întreabă dacă să-și înscrie copilul la școală sau să mai aștepte un an: „Studiul nostru a arătat asta!”

pixel