Profesorii, în goana după ore înainte de începerea școlii: „Stăm pe telefoane cu directori, avem colegi în două unități, câte ore are la tine, câte ore are la mine”
Ministrul a semnat Nota prin care se aprobă constituirea grupurilor de lucru ce vor redacta programele disciplinelor din planul-cadru pentru liceu.
Se pornește de la selecția realizată în 2021, prin apel public, când candidații au fost evaluați după mai multe criterii: pregătire profesională, experiență în proiectarea curriculară, implicare în analiza și conceperea de programe, capacitatea de a propune proiecte inovative și activitatea directă la catedră.
Potrivit unui mesaj transmis de Daniel David, componența echipelor a fost completată cu propuneri venite din partea Academiei Române, a mediului universitar și academic, dar și cu membri care au participat anterior la elaborarea programelor pentru gimnaziu sau a planurilor-cadru pentru liceu.
De asemenea, au fost incluse recomandările organizațiilor științifice și profesionale cu care Ministerul are parteneriate, precum și completări acolo unde coordonatorii au identificat nevoi punctuale pentru anumite discipline.
Ministrul subliniază că, pe parcursul desfășurării activității, componența acestor grupuri va putea fi ajustată, în funcție de cerințele procesului și de dinamica internă.
Lucrările se vor desfășura după câteva principii importante, valabile inclusiv pentru elaborarea programelor opționale:
conținuturi mai puțin încărcate, dar cu relevanță sporită;
raportarea fiecărei echipe la cel puțin trei modele educaționale europene;
corelarea logică între materia de liceu și nivelurile educaționale anterioare (gimnaziu) și ulterioare (universitate).
„Un procent de 25% din timpul dedicat unei discipline trebuie să implice activităţi de: consolidare-fixare (inclusiv pentru performanţă), remediale, utilizare a competenţelor dobândite la viaţa cotidiană”, se arată în mesajul ministrului.
Daniel David atrage atenția că alegerea unui conținut adecvat este decisivă pentru valoarea studiilor liceale.
„După elaborarea planurilor-cadru, stabilirea unui conţinut adecvat şi relevant este un factor decisiv pentru însemnătatea studiilor liceale, inclusiv în prevenţia analfabetismului funcţional.
Noile linii directoare, derivate din Raportul QX, vor contribui la relevanţa acestui demers. Ulterior, ne vom focaliza pe metode eficiente de predare a acestor conţinuturi şi pe elaborarea de manuale atractive.
Aşteptarea este ca, în 4 - 5 ani, să începem să vedem efecte în creşterea relevanţei sociale a studiilor liceale şi în reducerea analfabetismului funcţional”, a transmis Daniel David, potrivit Agerpres.
Ministrul Educației Daniel David: „Avem aproape 30.000 de norme libere în școli”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.