5 afirmații pe care le-am auzit de la părinții noștri și pe care trebuie să le evităm cu propriii copii. Psihologii explică efectele dezastruoase asupra dezvoltării lor!
Printre cele mai discutate expresii se numără:
O expresie ce denotă poate mai degrabă obișnuința unui cadru didactic de a face prezența, decât o intenție de a corecta gramatica limbii române. Totuși, este un exemplu clasic de formulare greșită, care devine sursă de amuzament pentru elevi.
O replică ce subliniază o problemă veche a claselor: elevii preferă să stea în ultimele rânduri. Umorul profesorului este o metodă de a destinde atmosfera, dar ascunde și o ușoară frustrare.
O formulare cel puțin discutabilă, care poate fi interpretată fie ca o tentativă de glumă, fie ca o lipsă de tact în exprimare.
O declarație autoritară, care marchează relația strictă profesor-elev. De multe ori, aceasta este percepută ca rigiditate excesivă, fără a lua în considerare eventuale motive reale ale întârzierii unui elev.
Profesorul cere liniște, dar o face printr-o frază care subliniază tocmai contrastul dintre zgomot și autoritatea sa.
O replică des folosită pentru a reafirma superioritatea în experiență, dar care poate fi percepută de elevi drept lipsită de empatie.
O cerință clasică în școli, formulată într-un mod care poate părea caraghios sau lipsit de importanță pentru elevi.
O frază care îmbină umorul cu autoritatea, sugerând că implicarea unui elev nu se poate opri la un gest de bunăvoință.
O formulare paradoxală care poate pune elevul într-o situație inconfortabilă, având mai degrabă un efect demotivant decât educativ.
O cerere legitimă a profesorilor care doresc să vadă înțelegerea reală a unui concept, dar care poate deveni un clișeu frustrant pentru elevi.
O replică ce sugerează că profesorul are ochi peste tot, dar care poate părea mai degrabă o amenințare decât o cerere de disciplină.
O expresie care reflectă neputința unor profesori de a controla o clasă și care, uneori, poate sublinia lipsa de interes a elevilor.
Un mod ironic prin care profesorii încearcă să readucă atenția elevilor la lecție, dar care poate fi perceput și ca o ușoară provocare.
O expresie care subliniază relația de autoritate dintre profesor și elev, dar care poate fi interpretată ca o reminiscență a metodelor tradiționale de predare.
O frază confuză, care, în loc să corecteze comportamentul unui elev, generează și mai multă neînțelegere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.