STUDIU: 54% dintre preșcolari nu au parteneri de joacă la grădiniță
Data publicării:
Majoritatea specialiștilor din învățământul preșcolar care au participat la un studiu realizat de Salvați Copiii România susțin că preșcolarii cu care lucrează se confruntă cu situații de bullying.

De asemenea, mai mult de jumătate dintre acești specialiști au observat o creștere a fenomenului de izolare socială în rândul copiilor, conform unui comunicat al organizației.

Citește și Profesor Ovidiu Pânișoară, despre bullying-ul în școală: „Este în regulă să fii furios și să sari la bătaie la ceilalți?!” / VIDEO

Studiul a fost efectuat ca parte a unui proiect antibullying, în cadrul pregătirilor pentru un program al Salvați Copiii, care a inclus sesiuni de formare desfășurate în timpul verii.

La sondaj au participat 608 specialiști (educatori, consilieri, directori) implicați în programul destinat grădinițelor din București și din alte zone ale țării.

Ce arată datele studiului

Sursa foto: freepik.com@alrasyiqin

Potrivit organizației, 85% dintre specialiștii participanți au considerată că preșcolarii cu care lucrează se întâlnesc cu situații de bullying.

Totodată, peste jumătate afirmă că nu toți copiii au parteneri de joacă la grădiniță: 54% constată o creștere a fenomenului de izolare socială în rândul copiilor.

În aproape un sfert dintre cazurile de izolare (23%), copiii excluși din jocul cu colegii se află adesea sau permanent în astfel de situații, potrivit participanților.

Vezi și „Mi-e teamă că al meu copil va fi luat peste picior la școală, ce ar trebui să fac?” Acesta este sfatul psihologului!

Aproape toți participanții (97%) spun că fenomenul bullying se află în atenția grădiniței unde lucrează. Iar aproape două treimi (60%) consideră că bullying-ul reprezintă o problemă și în afara programului de grădiniță.

Pe de altă parte, în sondajul respectiv, specialiștii atribuie responsabilitatea mai mult unor factori externi grădiniței:

„În ceea ce privește atribuirea responsabilității pentru comportamentele de bullying între copii, cel mai frecvent sunt indicați părinții (75% din răspunsuri), urmați de grupul copilului (50%), copiii respectivi (48%) și apoi cadrele didactice (42%) și conducerea școlii (12%)”.

Totuși, mare parte dintre respondenți (72%) atribuie responsabilitatea mai multor factori, „fapt care indică o corectă percepție asupra complexității fenomenului”, potrivit Salvați Copiii.

Citește și O mamă cere un sfat, după ce a descoperit că fiica sa hărțuia alți copii. „Este crud să râzi de copiii care nu se îmbracă de la un anumit brand”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Social

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Întrebările pe care ar trebui să le adresezi copilului tău pentru a-l crește fericit, conform psihologilor / FOTO: freepik.com @prostooleh

Întrebările pe care ar trebui să le adresezi copilului tău pentru a-l crește fericit, conform psihologilor

Obiceiuri de zi cu zi care contribuie la fericirea copiilor. Părinții le trec cu vederea / FOTO: freepik.com @EyeEm

Obiceiuri de zi cu zi care contribuie la creșterea copiilor pozitivi. Părinții le trec cu vederea!

Cum să îi învățăm pe copii recunoștința / FOTO: freepik.com@audit2006ek

Cum să îi învățăm pe copii recunoștința

Generația Alpha, în pericol din cauza parentingului blând! Profesorii, semnal de alarmă: „Acest stil parental e greșit înțeles și aplicat într-un mod care scapă de sub control!” / FOTO: freepik.com @stardnet

Generația Alpha, în pericol din cauza parentingului blând! Profesorii, semnal de alarmă: „Acest stil parental e greșit înțeles și aplicat într-un mod care scapă de sub control!”

pixel