Studiul Stanford confirmă: vizionarea filmelor reconfigurează creierul și îi face pe oameni mai empatici
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Divertisment
Se știe că filmele pot oferi divertisment și evadare, dar un studiu recent arată că acestea au un impact mai profund asupra noastră decât ne-am putea imagina.

Cercetătorii de la Universitatea Stanford au descoperit că vizionarea unor filme poate schimba modul în care percepem și înțelegem emoțiile celor din jur.

Aceste filme nu doar că ne oferă o lecție despre viața altora, dar ne pot face mai empatici și mai înțelegători față de situațiile și provocările prin care trec persoanele aflate în dificultate.

Citește și Cele mai fascinante FILME documentare pentru copii: Hrănește-i curiozitatea

Un studiu realizat de Universitatea Stanford confirmă că vizionarea filmelor poate „reconfigurează” creierul, crescând empatia la indivizi.

Foto: Freepik.com@freepik

Cercetătorii au descoperit că persoanele care vizionează filme intens emoționale dezvoltă o capacitate mai mare de a înțelege și de a simți ceea ce trăiesc alții.

Această activitate poate influența pozitiv comportamentele sociale, promovând o mai mare conexiune umană și înțelegere între indivizi.

Vizionarea filmelor, fie că în cinema sau acasă, este o activitate apreciată de mulți dintre noi. Pe lângă faptul că ne distrează, filmele ne permit să ne deconectăm pentru câteva ore, experimentând o gamă largă de emoții, în funcție de subiectul acestora, potrivit BebeyMas.

În plus, vizionarea unui film poate deveni o sursă de noi învățăminte și ne poate stimula reflecția asupra unor teme pe care nu le abordăm de obicei în viața cotidiană.

Conform unui studiu recent, vizionarea filmelor poate „recabla” creierul nostru, având un impact semnificativ asupra modului în care percepem și înțelegem emoțiile altora.

Teoria „transportului narativ”

Cercetarea realizată de Universitatea Stanford a demonstrat că filmele pot crește empatia și compasiunea, printr-o serie de teste care au comparat reacțiile participanților la filme care prezintă experiențele persoanelor încarcerate.

De asemenea, studiul explorează teoria „transportului narativ”, care sugerează că poveștile pot influența credințele și gândirea noastră.

Studiul realizat de Universitatea Stanford evidențiază cum filmele nu doar că ne pot amuza, dar au și potențialul de a ne schimba perspectivele asupra altora, făcându-ne mai empatici.

Acest efect nu se limitează doar la filme, fiind observat și în cazul altor forme de artă narativă, cum ar fi teatrul. Mai mult, cercetările recente sugerează că expunerea la astfel de povești poate influența comportamentele sociale și poate ajuta la reducerea prejudecăților, oferind o înțelegere mai profundă a celor din jur.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare

Cele mai frumoase nume de fete care înseamnă „pur”

Alegerea numelui pentru o fetiță este un moment plin de...

Tot mai mulți părinți aleg acest prenume pentru fetițele lor

În alegerea numelui pentru un copil, mulți părinți...



Cele mai noi articole

Top citite

Mai mulți elevi în clasă! Guvernul Bolojan pregătește schimbări importante în Educație: Crește și norma didactică cu 10%

„Și profesorii au drepturi și trebuie să facă meditații!” Mesajul clar al ministrului Daniel David. Cere patru condiții

„Am ajuns să fim bone, nu dascăli!” După 24 de ani în învățământ, o profesoară demisionează: „Noua generație de părinți a distrus orice urmă de respect pentru educație”

„Crește norma didactică cu 2 ore!” Premierul Ilie Bolojan, anunț pentru profesori: „Statul va face niște economii care vor fi redirecționate tot către zona de educație”

pixel