Cele 10 „porunci vitale” ale educației emoționale pentru a-ți crește copiii. Psiholog: „Așa veți fi părinții de care au nevoie”
Nu cred că există părinte care nu își dorește ca fiul sau fiica sa să atingă cele mai înalte culmi ale performanței școlare. Atitudinea copilului, stima de sine și perseverența, care se formează prin educație și cuvintele părinților, sunt fundamentale pentru acest lucru și de cele mai multe ori, cei 7 ani de acasă au mare legătură cu acest lucru. Pe de altă parte, există mai mulți factori externi, dar la fel de importanți care influențează sau pot influența succesul academic al copiilor noștri.
Diverse cercetări au arătat că o bună stimă de sine este foarte importantă în performanța academică. Cei care se evaluează pozitiv se prezintă ca o persoană optimistă, încrezătoare în posibilitățile lor, prin urmare își stabilesc obiective ambițioase și se confruntă cu experiențe negative cu seninătate.
Dimpotrivă, persoanele cu stima de sine scăzută tind să fie pesimiste și să cadă în depresie, iar potențialul lor este subutilizat, chiar și la școală.
Autoevaluarea este puternic afectată de judecata exprimată de ceilalți, atât de mult încât se numește „imaginea despre sine în oglindă”: de aceea este esențial ca părintele să transmită copilului o idee pozitivă despre abilitățile sale și demonstrează încredere profundă în potențialul său.
Un alt factor important este perseverența. Un studiu al psihologului american Angela Duckworth demonstrează acest lucru: copiii care au cel mai mult succes în viață sunt cei care au învățat abilitatea de a rezista și care, prin urmare, știu să se ridice după eșec.
Pentru a-i educa în această abilitate este important ca părinții să-i educe cu privire la autonomie și să evite să fie supraprotectori. Copilul trebuie să se obișnuiască să facă față micilor înfrângeri, doar așa învață că problemele pot fi rezolvate.
Potrivit studiului mai sus menționat, frecventarea a cel puțin un an de grădiniță determină o creștere a competențelor.
La acest studiu se adaugă cel realizat de Biroul German pentru Studii de Politică Socială și Muncă (BASS) pe peste o mie de copii între 1990 și 1995.
Din această cercetare s-a observat că, față de copiii educați exclusiv acasă sau de babysitter, copiii care au mers la grădiniță au avut rezultate mai bune de-a lungul anilor școlari.
Somnul este, de asemenea, bun pentru performanța academică. Acest lucru este foarte important mai ales pentru adolescenții care în această perioadă a vieții sunt înclinați să se culce mai târziu, dar trebuie să se trezească dimineața devreme pentru a fi în clasă la ora 8.00. Pentru a funcționa bine, un copil ar trebui să doarmă între 8,5 și 9,5 ore pe noapte.
Potrivit cercetărilor coordonate de medicul pediatru Barry Zuckerman, profesor la Universitatea din Boston, un copil care crește înconjurat de cărți dobândește abilități mai mari de învățare. Și le este mai ușor să-și dezvolte interesul pentru lectură pe măsură ce cresc, ceea ce este un bun predictor al succesului, nu doar academic, ci și profesional.
Un studiu de la Universitatea din Illinois publicat în 2005 a constatat că copiii ai căror părinți au avut o relație puternică au avut tendința de a se descurca mai bine la școală decât copiii ai căror părinți au avut o relație cu probeleme. Nu conta, însă, dacă erau divorțați sau căsătoriți.
Există multe studii care arată cum numele copiilor pot influența dacă reușesc sau nu în viață.
Potrivit unui studiu al Universității din New York (SUA), copiii cu nume mai ușor de pronunțat sunt cei care se descurcă mai bine la școală.
Explicația, potrivit unuia dintre psihologii care au participat la cercetare, este simplă: „Când avem mai puține dificultăți în procesarea informațiilor, o înțelegem mai bine, deci ne place mai mult”.
Sociologii de la Universitatea Columbia, au descoperit că școlile multietnice duc la rezultate mai bune pentru elevi decât școlile cu un grup mai omogen de studenți.
Într-un studiu din 2016, cercetătorii au descoperit că „beneficiile diversității școlare merg în toate direcțiile”.
„Cercetătorii au documentat că expunerea studenților la alți studenți care sunt diferiți de ei și noile idei și provocări pe care le aduce această expunere duce la îmbunătățirea abilităților cognitive, inclusiv gândirea critică și rezolvarea problemelor”, au scris coautorii studiului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Lumea poate fi un centru de...
Începând cu 1 ianuarie 2025, alocațiile de stat pentru...
Lumea poate fi un centru de...