Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare
Data publicării:
Alegerea momentului potrivit pentru realizarea acestor teme este esențială pentru a evita suprasolicitarea și pentru a maximiza eficiența studiului. 

Studiile arată că există intervale orare nepotrivite pentru teme, în care productivitatea și concentrarea scad drastic, iar copiii riscă să se simtă epuizați.

Un moment crucial în acest sens este seara târziu, în special intervalul orar dintre 19:00 și 21:00.

De ce este acest interval orar nepotrivit pentru teme?

Oboseala acumulată în timpul zilei:


După o zi întreagă petrecută la școală, activități extracurriculare și alte sarcini zilnice, copiii sunt deja obosiți atât fizic, cât și mental.

Dacă se apucă de teme în jurul orei 19:00 sau mai târziu, concentrarea lor este deja diminuată, iar oboseala începe să afecteze capacitatea de a reține informații și de a rezolva probleme complexe. Studiile arată că oboseala mentală poate duce la greșeli frecvente și la pierderea motivației.

Ritmul circadian și pregătirea pentru somn:


Ritmul circadian, ceasul biologic intern al corpului, joacă un rol esențial în menținerea unui echilibru sănătos între starea de veghe și somn. Pe măsură ce se apropie seara, corpul începe să elibereze melatonină, hormonul care induce somnul.

Acest proces natural începe să aibă loc între orele 19:00 și 21:00, pregătind organismul pentru odihnă. Efortul mental intens în acest interval poate perturba acest ritm, afectând calitatea somnului copilului și determinându-l să adoarmă mai greu.

Lipsa de timp pentru relaxare:


După o zi plină, copiii au nevoie de o perioadă de relaxare și deconectare înainte de culcare. Dacă își petrec seara rezolvând teme dificile, ei nu au timp să se relaxeze sau să se bucure de activități plăcute și de socializare cu familia.

Această lipsă de timp liber poate crește nivelul de stres și poate afecta bunăstarea emoțională a copilului.

Calitatea scăzută a învățării:


Studiile arată că, pe măsură ce creierul devine mai obosit seara, capacitatea de a învăța și de a reține informații scade semnificativ.

Acest lucru înseamnă că temele realizate în această perioadă sunt de o calitate mai slabă, iar copiii petrec mai mult timp pe sarcini care ar putea fi finalizate mult mai rapid în momentele lor de vârf de energie.

2. Foto: Free... (acesta-este-intervalul-orar-in-care-un-copil-nu-ar-trebui-sa-isi-faca-temele-cum-sa-eviti-suprasolicitarea-si-lipsa-de-concentrare-3_86809300.jpg)

Când este cel mai bun moment pentru teme?

Pentru a evita aceste probleme, specialiștii recomandă stabilirea unui program de teme într-un interval orar optim pentru concentrare și productivitate.

Cel mai bun moment pentru teme este de obicei în intervalul 16:00-18:00, imediat după o mică pauză de la activitățile școlare.

În acest timp, copiii au încă suficientă energie, iar creierul lor este destul de proaspăt pentru a se concentra eficient pe teme.

O altă alternativă ar putea fi dimineața devreme, pentru copiii care se trezesc devreme și au o energie ridicată în primele ore ale zilei.

Cum să creezi o rutină eficientă pentru teme

Stabilește un program fix: Încercă să creezi o rutină zilnică în care copilul să știe exact când va face temele. Un program fix ajută la formarea unor obiceiuri și reduce procrastinarea.

Include pauze: Este important să încurajezi copilul să ia pauze scurte la fiecare 25-30 de minute de studiu, pentru a-și menține concentrarea și pentru a preveni oboseala mentală.

3. Foto: Free... (acesta-este-intervalul-orar-in-care-un-copil-nu-ar-trebui-sa-isi-faca-temele-cum-sa-eviti-suprasolicitarea-si-lipsa-de-concentrare-2_88982900.jpg)

Foto: Freepik @freepick

Crează un mediu propice: Asigură-te că locul în care copilul își face temele este liniștit, bine iluminat și lipsit de distrageri. Un spațiu de studiu confortabil ajută la o mai bună concentrare.

Monitorizează cantitatea de teme: Dacă volumul de teme este excesiv și afectează timpul de relaxare sau somn, discută cu profesorii pentru a găsi soluții. În anumite cazuri, este important să limitezi timpul dedicat temelor pentru a menține un echilibru sănătos între educație și odihnă.

Protejează sănătatea și eficiența copilului

Așadar, intervalul 19:00-21:00 ar trebui evitat pentru realizarea temelor, pentru a preveni oboseala, scăderea concentrării și perturbarea ritmului de somn.

Un program de teme bine structurat, în timpul zilei, va ajuta copilul să fie mai productiv, să învețe mai eficient și să se bucure de un somn odihnitor, esențial pentru dezvoltarea sa sănătoasă.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Comportamente si Emotii

Articole similare

O abordare nouă și modernă în parenting: Părinții ”delfin”

Conceptul de "Părinți Delfini" a câștigat popularitate...

Cum să crești un copil optimist: Ghid pentru părinți

Optimismul este o trăsătură valoroasă care poate...

Test: Află dacă ești un ”Părinte Dragon”

Părintele Dragon este un termen modern folosit pentru a...



Cele mai noi articole

Vârsta la care se poate identifica ce talent are un copil

Identificarea talentului unui copil este una dintre...


Top citite
Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine” / FOTO: freepik.com @Petro Seniv 888

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine”

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!” / FOTO: freepik.com @kegfire5

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!”

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent” / FOTO: Instagram@BiancaAndreica

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica: „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent”

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic” / FOTO: freepik.com @yakobchuk

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic”

pixel