Ai sau nu ai acces cu telefonul în școală? Președinte Asociație Părinți: „Măsura vine la pachet cu o mare contradicție!”
Data publicării:
Începând cu acest an școlar, telefoanele mobile vor fi interzise în timpul orelor de curs, cu câteva excepții: elevii le pot folosi în pauze, în scop educativ, cu acordul profesorului, și în spații special amenajate.

Cei care nu respectă regula vor avea telefoanele confiscate până la sfârșitul zilei. Totuși, acest lucru ar putea determina mulți profesori să „închidă ochii” și să evite confiscarea dispozitivelor, spune Dan Tita, președintele Asociației Părinților din sectorul 2, potrivit Adevărul. El subliniază și o contradicție: pe de-o parte, elevii au voie cu telefonul în anumite condiții, dar dacă este confiscat, nu îl pot folosi până la sfârșitul zilei, ceea ce ridică întrebări legate de accesul real la telefon în școală.

„Aici intervine marea contradicție. Pe de-o parte se spune că elevii au acces la telefon în pauze, în spații special amenajate și la clasă cu acordul profesorului, pe de altă parte telefonul confiscat se returnează  la sfârșitul zilei. Și dacă după ce i se confiscă telefonul elevul are nevoie de el la clasă? La următoarea oră de curs, în scop educațional? Deci, ai sau nu ai acces cu telefonul în școală?” se întreabă Dan Tita. 

Fără sancțiuni clare, regula nu va funcționa

Dan Tita a declarat că regula de confiscare a telefoanelor pe tot parcursul zilei va genera un efect contrar. Mulți profesori vor evita să ia telefoanele elevilor, deoarece confiscarea necesită întocmirea unui proces-verbal de predare-primire.

E mult mai simplu să păstreze telefonul pe catedră până la sfârșitul orei, decât să-l ducă la secretariat pentru toată ziua.

Tita consideră că ar trebui stabilite sancțiuni pentru elevii care refuză să predea telefonul. Deocamdată, nu există astfel de măsuri. El sugerează că, pentru o disciplinare eficientă, ar trebui să existe o ierarhie a sancțiunilor: prima dată un avertisment, a doua oară o mustrare, iar a treia oară o scădere a notei la purtare.

Fără sancțiuni clare, regula nu va funcționa, iar fiecare școală ar trebui să aibă propriile reguli adaptate.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel