Afirmațiile care fac diferența: Ce ar trebui copilul să audă de la părinți înainte de a ajunge la adolescență
Un aspect alarmant evidențiat de Urania Cremene, specialist în parenting, este dependența excesivă a sistemului de educație românesc de implicarea părinților.
„România a scorat cel mai prost la egalitate de șanse,” a subliniat Cremene, atrăgând atenția asupra unui fenomen larg răspândit: copiii din medii defavorizate nu pot obține rezultate bune fără sprijinul constant al părinților.
„Vorbim despre cele mai recente studii Pisa. Ca să-i introducem un pic în context pe cei care nu știu ce sunt aceste teste Pisa: sunt teste făcute în 2023, ultimele, pe 83 de țări la nivel mondial în care intră copiii de 15 ani și sunt evaluați pe gândire critică, literație, matematică. Dintre aceste 83 de țări, România a ieșit pe locul 43, ultimul loc din Europa și asta nu mai e nicio surpriză”, a spus Urania Cremene.
La nivel global, primele locuri au fost ocupate de țările din Asia, precum Singapore, China și Hong Kong, unde meritocrația și sistemul de educație de înaltă calitate fac diferența.
”Primele țări au ieși cele din Asia, unde este multă meritocrație și profesorul care este foarte bine plătit și nu oricine ajunge profesor în Singapore. Singapore, China, Hong-Kong și așa mai departe. România a scorat cel mai prost la egalitate de șanse”, a continuat Cremene.
Un aspect alarmant evidențiat de Urania Cremene, specialist în parenting, este dependența excesivă a sistemului de educație românesc de implicarea financiară a părinților.
În România este că succesul școlar al elevilor nu depinde doar de calitatea educației oferite în școală, ci în mare măsură de resursele financiare și implicarea activă a părinților.
Familiile sunt nevoite să investească sume mari în meditații, rechizite și activități extracurriculare, iar serile petrecute alături de copii pentru a le explica lecțiile pe care nu le-au înțeles la școală au devenit o rutină obositoare.
”Ce înseamnă asta? Înseamnă că în România, fără sistemul de meditații pe care îl suportă părinții, fără implicarea părinților, fără cumpărat rechizite, fără tot ce fac părinții pentru școală și grădiniță, că știm cu toții cât de multe lucruri se fac de la organizat serbări la cumpărat rechizite și stând cu copilul seara la te mire ce oră seara să își facă tema pe care nu a înțeles-o la școală. Fără această implicare a părinților și care ține mult de resurse financiare, MULT, copiii din medii defavorizate nu au rezultate. Ceea ce înseamnă că sistemul nu funcționează fără părinți”, a concluzionat Urania Cremene.
Educația din România se confruntă cu un cerc vicios care face ca rezultatele elevilor să depindă în mare măsură de resursele financiare și de implicarea părinților.
Fără o reformă profundă și investiții semnificative, inegalitatea de șanse va continua să fie o problemă majoră.
Copiii din medii defavorizate nu ar trebui să fie condamnați la eșec din cauza unui sistem care nu reușește să le ofere șanse egale la educație de calitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Lumea poate fi un centru de...
Începând cu 1 ianuarie 2025, alocațiile de stat pentru...
Lumea poate fi un centru de...