Ministerul Educației cheamă la discuții sindicatele „pentru a clarifica lucrurile și a porni cu toții de la o bază reală”, după ce profesorii au amenințat cu proteste
Bacalaureatul 2025 s-a desfășurat între 10–16 iunie, în paralel cu cursurile pentru elevii din clasele I-XI, ale căror cursuri se încheiau abia pe 20 iunie.
Pentru prima dată în cel puțin 15 ani, examenul a avut loc în timpul anului școlar, nu la finalul acestuia.
Ministerul a permis fiecărei unități de învățământ să se autoorganizeze, în funcție de spații, resurse, și personal, fără o metodologie unitară la nivel național.
Elevii din clasele IX-XI sau din școlile-centru de examen urmau să facă cursuri online „asincron”: li se dădeau sarcini de lucru individual, fără conexiuni simultane cu profesori.
Ministerul susține că se bazează pe experiența „învățământului la distanță din pandemie” pentru justificarea formatului asincron.
„Am lăsat să fie personalizată intervenția în funcție de resursele pe care le avea școala, inclusiv ca spațiu”, a explicat ministrul, adăugând că decizia a venit după ce anterior fuseseră exprimate nemulțumiri legate de derularea simultană a orelor și a probelor de examen.
Cu toate acestea, Daniel David admite că „nu avem o concluzie finală în acest moment - cum e mai bine?”, și a anunțat că feedback-ul colectat de la școli va sta la baza unei posibile modificări a metodologiei pentru anul viitor.
Pe de altă parte, în multe școli, școala a devenit o „improvizație” pentru cei care nu dădeau Bacul nu existau alternative reale, indicând suspendarea de facto a serviciului public de educație.
„Notăm tot ce nu merge bine și vom veni cu o nouă viziune privind metodologia, după ce se încheie procesul”.
Elevii din clasele IX-XI au lipsit efectiv de cursuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.