Capcana hiperparentingului: Așezarea copiilor pe un piedestal este dăunătoare și îi creează stresați și nesiguri
În timpul învățământului primar se pun o mare parte din bazele cunoașterii. A avea o experiență școlară bună în această etapă este important, însă acest lucru nu se întâmplă întotdeauna.
De aceea, în cartea sa, Cristina Álvarez Millán împărtășește recomandări, resurse și strategii pentru a depăși toate dificultățile care pot apărea.
Scopul? Să fii un bun aliat pentru copilul tău în acest moment al vieții sale educaționale.
Sursa foto: freepik.com@trixa9988
„Societatea s-a schimbat și, prin urmare, copiii de astăzi nu mai sunt la fel ca acum 20 de ani, când am început să lucrez la clasă.
Ne confruntăm cu generația alfa, prima generație nativă digitală.
Tehnologia i-a determinat să aibă acces instant la informații, sunt hiperconectați și au un stil de viață mult mai sedentar.
Pe de altă parte, sunt mai conștienți social și mai deschiși la diversitate.
Sursa foto: freepik.com@master1305
Acasă ar trebui să încurajăm un mediu propice lecturii încă de când sunt mici: citindu-le povești sau povestiri înainte de culcare, dând un exemplu, având un loc pentru cărți la îndemâna lor sau oferindu-le cărți drept cadou la ocazii speciale.
Vezi și „Cum influențează uniforma școlară performanțele academice?”
Pe de altă parte, la școală ați putea să le citiți cu voce tare cărți adecvate vârstei lor sau să le prezentați activități motivante, cum ar fi schimbarea finalului unei povești și scrierea acestuia.
Matematica este una dintre materiile care se blochează adesea, așa că cum putem afla dacă copilul nostru are o problemă reală cu matematica, cum ar fi discalculia, sau pur și simplu nu îi place?
În primul rând, va trebui să transformăm comentariile negative pe care le facem involuntar despre această materie în unele pozitive.
Sursa foto: freepik.com@gpointstudio
Citește și „Încercați aceste strategii utile pentru a vă face copiii să citească!”
În loc să le spunem: „Matematica este dificilă” sau „Nici eu nu am fost bun la ea”, să le explicăm și să le arătăm cât de utilă este pentru viața lor.
În Educația Infantilă există deja o serie de semne care ar putea indica discalculie, cum ar fi dificultăți în înțelegerea conceptelor de „mai mult” și „mai puțin” sau în clasificarea obiectelor.
Dar, uneori, aceasta este doar o problemă de maturitate care se va rezolva de la sine.
În școala primară, copiii cu discalculie se pot confunda cu semnele matematice, pot avea dificultăți în memorarea poziției numerelor, în învățarea orei, în numărarea banilor.
În orice caz, dacă avem îndoieli, cel mai bine este să vorbim cu profesorii lor și să vedem dacă este necesară o evaluare externă.
„Principala linie directoare, după părerea mea, ar fi să folosiți ecranele ca pe un instrument și în scopuri specifice, cum ar fi promovarea învățării.
Și, mai presus de toate, să nu-i lăsați abandonați în camera lor ore întregi cu un ecran fără să știe ce fac. Uneori există mai multe pericole cu ei decât atunci când sunt pe stradă!”, a mai spus aceasta, potrivit Hola.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, vine cu...
Temele pentru acasă sunt o...
Cunoașterea personalității...