Cele mai frecvente expresii folosite de mame în timpul nașterii. Moașă: „Nu trebuie să vă cereți scuze, aceste aspecte nu contează!”
Întreruperile continue ale lecției, de fapt, te pot face să pierzi firul și poate distrage și mai mult atenția celorlalți copii. Deci ce să faci în această situație?
În primul rând, trebuie lămurit un lucru: copiii care continuă să întrerupă lecția cu întrebări o fac pentru că sunt foarte curioși și atenți la lecție, nu pentru că vor să deranjeze intenționat. Acesta este un comportament tipic al copiilor supradotați, în timp ce cazul perturbării intenționate se întâlnește la copiii cu DOS (tulburare opozițională sfidătoare). În realitate ar putea coexista și aceste două condiții, dar nu este foarte frecventă.
Cu toate acestea, atunci când profesorul recunoaște că întreruperile constante sunt cu adevărat rezultatul participării elevului, devine important să facem trei lucruri: să recunoaștem aspectul pozitiv al întrebărilor, să stabilești o limită la întrebări și să identifici un timp ulterioar pentru răspunsuri.
Ceea ce experimentează adesea un profesor atunci când este „bombardat” de întrebări constante este un fel de iritare care duce la nervozitate față de elev. Prin urmare, ceea ce percepe copilul este că a pune întrebări este ceva negativ care nu trebuie făcut. Mesaj absolut greșit care distruge motivația de a învăța! În schimb, este necesar să recunoaștem interesul din spatele numeroaselor sale întrebări față de copilul care continuă să întrerupă lecția. Îi poți spune explicit cu o expresie de genul „Sunt bucuros să văd că ești foarte interesat”.
Cu toate acestea, este necesar să se stabilească o limită întrebărilor pentru că altfel devine dificilă continuarea lecției și poate și pentru că prea multe întrebări împreună ar putea inhiba pe alți elevi. Un discurs ca acesta ar putea fi verbalizat: „Nu vreau să îți descurajez entuziasmul și interesul, dar trebuie și să termin lecția la timp și trebuie să permit și altor copii să pună întrebări”. În acest moment puteți propune un număr maxim de întrebări la care fiecare elev poate răspunde în timpul lecției, de exemplu 2 sau 3. Apoi trecem la faza 3 pe care o găsiți mai jos.
Odată ce limita a fost dată, elevul trebuie să fie invitat să amâne răspunsurile la întrebările ulterioare. Puteți sugera să le aveți în vedere pentru sfârșitul lecției sau să le scrieți pe o foaie de hârtie care va fi păstrată și citită în timpul pauzei sau la următoarea lecție sau într-un joc de grup care urmează să fie organizat. Puteți găsi strategia pe care o doriți, dar important este să vă amintiți de aceste întrebări restante și să găsiți un moment pentru a le răspunde!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Experții de la Universitatea...
Psihologul Luciano Montero...
Cum se comportă fiul sau fiica...
Experții de la Universitatea...