„Iubește-ți copilul! Nu este nimic mai dăunător pentru el decât să simtă că nu-ți pasă”, avertizează experții în parenting: „Rămân cicatrici pe viața!”
Studiul realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Michigan a analizat date de la peste 30 de milioane de studenți. Rezultatele au relevat o asociere interesantă între primele litere ale prenumelui elevilor și notele obținute.
Elevii ale căror nume de familie încep cu primele cinci litere ale alfabetului au avut tendința de a avea note puțin mai mari decât cei ale căror nume de familie încep cu ultimele trei litere. Această discrepanță a apărut indiferent de tipul de subiect examinat, deși era mai evidentă în științe umaniste decât în științe.
Mecanismul care stă la baza acestei disparități poate sta în oboseala acumulată de profesori care corectează numeroase sarcini în succesiune rapidă. Plictiseala și oboseala ar putea determina profesorii să fie mai puțin obiectivi spre sfârșitul alfabetului, supraestimând erorile elevilor și influențând astfel scorurile finale.
Interesant este că această tendință a fost găsită și în rândul recenzenților care preferă să înceapă corectarea de la baza alfabetului. În acest caz, elevii cu nume de familie care încep cu ultimele litere au obținut note puțin mai mari decât cei cu nume de familie care încep cu primele litere.
Foto: Max Fischer/ Pexels
Acest fenomen ridică întrebări cu privire la corectitudinea evaluărilor școlare. Dacă numele de familie al unui student poate influența rezultatele acestuia, acest lucru ridică întrebări cu privire la gradul de obiectivitate al evaluărilor și necesitatea adoptării unor practici mai neutre și mai imparțiale în notarea temelor.
În timp ce, pe de o parte, părinții pot fi determinați să caute scuze pentru a explica notele dezamăgitoare ale copiilor lor, pe de altă parte, această cercetare sugerează că poate exista un element neașteptat care le influențează performanțele școlare: numele de familie.
Pentru studenți, aflarea faptului că numele lor de familie le-ar putea afecta performanța academică ar putea duce la sentimente de frustrare și nedreptate. Mulți se pot simți neputincioși în fața unei variabile atât de aparent aleatoare și dincolo de controlul lor.
Această conștientizare ar putea alimenta, de asemenea, îndoieli cu privire la validitatea sistemului școlar și la capacitatea cuiva de a obține rezultate bazate pe angajamentul și meritul propriu. Este important ca elevii să mențină o atitudine pozitivă și concentrată asupra învățării lor, fără a se lăsa influențați de factori externi care pot părea a fi obstacole de netrecut.
Pe cealaltă parte a biroului, profesorii se pot simți provocați în abordarea acestei constatări. Cunoașterea că oboseala sau plictiseala lor ar putea influența evaluările ar putea ridica îndoieli cu privire la obiectivitatea și profesionalismul lor. Este important ca profesorii să recunoască importanța menținerii unor standarde înalte de corectitudine și imparțialitate în notarea temelor pentru acasă, adoptând practici care să minimizeze impactul factorilor externi, cum ar fi ordonarea alfabetică banală a numelor elevilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Temele pentru acasă sunt o...
Bunele maniere la masă sunt...