Profesor, despre părinții care „au un snobism al notelor de nesuportat”: „Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi!”
De la comunicare și informare, până la divertisment și organizare personală, smartphone-ul ne oferă o multitudine de funcții care ne simplifică existența. Totuși, odată cu creșterea dependenței de acest dispozitiv, au apărut și numeroase provocări și preocupări legate de impactul negativ al timpului excesiv petrecut pe telefon. Fenomenul „screen time” nu doar că afectează sănătatea fizică și mentală, dar influențează și relațiile sociale, productivitatea și calitatea vieții în general. Înțelegerea acestor efecte și găsirea unui echilibru între utilizarea tehnologiei și activitățile din viața reală devin din ce în ce mai importante în societatea contemporană.
Citește și Motive pentru care germana este limba ideală pentru tânăra generație”
Recent, cunoscutul jurnalist Dragoș Pătraru a vorbit despre Costul ascuns al „liniștii” copiilor, părinților și povestea mandarinei.
“Au trecut mai bine de 15 ani de la apariția telefoanelor smart. Așadar, putem vedea tot mai clar care sunt efectele pe care consumul de ecrane în exces și de la vârste mult prea fragede, îl are asupra dezvoltării creierului copilului. Dar și care sunt manifestările care pot apărea după ani de zile de expunere la aceste ecrane.
De pildă, despre expunerea copiilor sub 1 an, cel mai bun lucru pe care îl putem spune e ca ei nu pot învăța nimic dintr-un ecran. Copiii sub un an au nevoie de contact uman sau de explorare pentru a învăța.
În urma unui studiu desfășurat de Patricia Kuhl, unul dintre oamenii de știință ce s-au specializat în studierea dezvoltării creierului bebelușilor, s-a putut trage foarte clar această concluzie: se cunoștea deja ca până la 7 ani copiii au o capacitate foarte mare de a-și însuși o limbă străină. Se mai știa ca această capacitate scade dramatic imediat după împlinirea acestei vârste. Are legătură și cu formarea urechii. Un Copil care nu vorbește deloc cu nimeni și nu e expus la niciun mod de vorbire până la 12 ani, nu va mai putea să învețe să vorbească.
Cercetătorii au chemat o persoană complet străină să le vorbească unor bebeluși americani în mandarină timp de o lună. După o lună bebelușii americani cărora li se vorbise în mandarină timp de 12 ședințe, aveau aceeași capacitate de a recunoaște sunete și de a face asocieri precum cei născuți și crescuți în Taiwan”, a explicat Dragoș Pătraru, la Starea Sănătății.
Cercetătorii au efectuat același studiu pe bebeluși, dar de data aceasta prin intermediul unui ecran, iar efectul a fost zero.
„Cercatorii au tras trei concluzii clare in urma acestui studiu: 1. Concluzia pe care și căutau sa o confirme anume ca bebelușii au aceeași capacitate de a învăța ușor orice limbă indiferent unde s-ar afla pe această planetă. Pentru ca niște copii să asimileze informații de la o altă persoană este nevoie de interacțiune umană, a doua chestie, iar a treia concluzie: la această vârstă bebelușii nu au capacitatea de a învăța dintr un ecran indiferent cat de educative ar fi imaginile afișate pe acel ecran”.
OMS recomandă ca până la vârsta de 2 ani cei mici să nu petreacă deloc timp în fața ecranelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Ceea ce spunem în fața...
Identificarea talentului unui copil este una dintre...
Ceea ce spunem în fața...