Decalogul pentru „sănătatea digitală” a copiilor și tinerilor
Data actualizării:
Data publicării:
Utilizarea dispozitivelor digitale trebuie gestionată prin educarea copiilor încă de vârste fragede astfel încât aceștia să se bucure de ele în  mod responsabil și productiv și în mod critic și responsabi: o oră pe zi între doi și șase ani, dar fără smartphone-uri sau tablete înainte de vârsta de 18 luni, iar apoi maximum două ore în timpul școlii. 

Haideți să descoperim împreună  câteva dintre sfaturile cuprinse într-un „decalog pentru sănătatea digitală” a copiilor și tinerilor.

Televizorul, computerele și smartphone-urile sunt adevărate „ferestre asupra lumii” pentru copii și adolescenți, iar din acest motiv tehnologia nu trebuie demonizată. Părinții nu ar trebui să interzică utilizarea dispozitivelor, ci să învețe copiii să le folosească în mod corespunzător.

Dar cum se poate face acest lucru? Promovând o mai bună conștientizare și înțelegere a posibilităților oferite de instrumentele digitale și contribuind la reducerea riscurilor care pot apărea din utilizarea excesivă și nefiltrată. 

Sănătatea și bunăstarea copiilor sunt concepte multidimensionale, care includ aspecte fizice, psihologice și sociale. Într-o eră în care smartphone-urile și tabletele au preluat un rol din ce în ce mai central în viața părinților și copiilor, devine esențială promovarea consumului digital conștient și responsabil pentru a păstra sănătatea și bunăstarea copiilor și tinerilor.

Este foarte important să vorbim despre aceste probleme, cu atât mai mult în perioada vacanțelor școlare, perioadă în care tinerii și foarte tinerii au mult timp liber, pentru a oferi părinților instrumentele necesare dezvoltării conștientizării și gestionării relației celor mici. cu dispozitive digitale în cel mai bun mod posibil.

Decalog pentru „sănătatea digitală”

Iată sfaturile de urmat pentru a promova sănătatea digitală a copiilor și adolescenților:

1. Fără ecrane sub 18 luni: pentru copiii cu vârsta sub optsprezece luni, este important să evitați ecranele și să încurajați experiențe de învățare care implică simțurile, cum ar fi jocul fizic și explorarea lumii reale.

2. O oră pe zi de descoperire digitală: pentru copiii cu vârsta cuprinsă între doi și șase ani, oferim copiilor o oră pe zi (de preferință împărțită în 2 sau mai multe perioade de 20-30 de minute fiecare) pentru a explora în mod creativ și educațional resursele digitale, cum ar fi aplicațiile și conținut adecvat vârstei lor.

3. Limitați, dar nu interziceți: în timpul vârstei școlare, stabilim o limită maximă de două ore pe zi pentru utilizarea dispozitivelor digitale, pentru a echilibra timpul petrecut online cu alte activități, precum sportul, cititul sau studiul.

4. O noapte de somn bun: descurajăm utilizarea dispozitivelor digitale cu o oră înainte de culcare, pentru a asigura copiilor o odihnă liniștită și de calitate.

5. Smartphone-ul nu este un sedativ: îi învățăm pe copii strategii alternative de gestionare a emoțiilor, cum ar fi jocul în aer liber, cititul sau desenul, în loc să recurgă întotdeauna la dispozitive digitale.

6. Momente prețioase în familie: dedicăm mesele și momentele petrecute cu familia conversațiilor și activităților comune, evitând utilizarea smartphone-urilor și a tabletelor.

7. Gestionarea digitală a timpului: folosim funcțiile de gestionare a timpului oferite de producătorii de smartphone-uri pentru a ajuta copiii să înțeleagă și să regleze timpul petrecut pe dispozitive, promovând conștientizarea utilizării. 

8. Educați despre siguranța online: părinții sunt principalele modele pentru copiii lor. Să fim atenți la datele și conținutul pe care le distribuim online, dând dovadă de responsabilitate și respect pentru confidențialitate.

9. Protejat online: învățăm importanța utilizării parolelor puternice și a protejării confidențialității acestora, de exemplu, setând profilurile sociale în modul privat și evaluând cu atenție cine le urmărește online.

10. Comunicare deschisă și conștientă: să menținem un dialog constructiv cu copiii noștri, pornind de la un efort de a învăța despre lumea digitală. Educăm cu privire la utilizarea critică și responsabilă a dispozitivelor.  



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Metode si tehnici
Tagurile articolului: copii  educatie digitala 

Articole similare

Vârsta la care se poate identifica ce talent are un copil

Identificarea talentului unui copil este una dintre...



Cele mai noi articole

Vârsta la care se poate identifica ce talent are un copil

Identificarea talentului unui copil este una dintre...


Top citite
Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!” / FOTO: freepik.com @kegfire5

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!”

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine” / FOTO: freepik.com @Petro Seniv 888

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine”

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent” / FOTO: Instagram@BiancaAndreica

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica: „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent”

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic” / FOTO: freepik.com @yakobchuk

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic”

pixel