Educația în aer liber la o vârstă fragedă îmbunătățește stresul emoțional și performanța școlară, potrivit unui nou studiu
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
Educația în aer liber la o vârstă fragedă reprezintă o abordare educațională care se dovedește benefică din mai multe puncte de vedere, conform unui recent studiu realizat în cadrul proiectului „Erasmus+ SEL for Schools” în colaborare cu SEO/BirdLife. Acest studiu a implicat 257 de elevi preșcolari cu vârste cuprinse între 4 și 6 ani din patru țări diferite: Slovacia, Spania, Malta și Marea Britanie.

În cadrul cercetării, elevii au fost împărțiți în trei grupuri distincte pentru a evalua efectele educației în aer liber. Primul grup a participat la un program de 12 săptămâni desfășurat în principal în afara școlii, petrecând cel puțin patru ore pe zi în aer liber. Al doilea grup a avut același program, dar a efectuat activitățile în interiorul clasei, cu o limită de maximum 1 oră pe săptămână afară. Al treilea grup, grupul de control, a urmat programa școlară tradițională, fără intervenții speciale.

Citește și STUDIU: Mai mult somn poate reduce comportamentul impulsiv la copii

Rezultatele studiului

Rezultatele au demonstrat că educația în aer liber la vârste fragede are un impact semnificativ asupra dezvoltării copiilor preșcolari. Printre constatările studiului se numără:

Îmbunătățirea abilităților socio-emoționale: Programul a avut un efect pozitiv asupra competențelor socio-emoționale ale copiilor, ajutându-i să-și dezvolte abilitățile de gestionare a emoțiilor și relațiilor sociale.

Creșterea performanței academice: Copiii care au participat la programul de educație în aer liber au obținut rezultate academice mai bune, ceea ce indică faptul că experiențele în natură pot influența în mod pozitiv performanța lor școlară.

Comportamente sociale pozitive: Copiii implicați în educația în aer liber au manifestat mai multe comportamente prosociale, cum ar fi cooperarea, ajutorarea colegilor și relațiile pozitive cu ceilalți.

Reducerea problemelor de comportament: Acest tip de educație a contribuit la scăderea problemelor de comportament în rândul copiilor, oferindu-le o modalitate sănătoasă de a-și exprima și gestiona emoțiile.

Scăderea stresului emoțional: Participarea la activitățile în aer liber a dus la reducerea stresului emoțional la copiii preșcolari, ajutându-i să se simtă mai relaxați și mai echilibrați emoțional.

Aceste concluzii arată că educația în aer liber oferă o oportunitate valoroasă pentru dezvoltarea cuprinzătoare a copiilor preșcolari, având un impact pozitiv asupra aspectelor socio-emoționale, academice și comportamentale ale vieții lor. Integrarea unor astfel de activități în programa școlară poate aduce beneficii semnificative în dezvoltarea copiilor și poate contribui la creșterea lor armonioasă.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Tagurile articolului: copii  educatie  elevi  parinti  studiu 

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

„Prima oră după școală ar trebui să fie una sacră!” Iată ce ar trebui să faci (și ce să NU faci niciodată) în acest moment critic din ziua copilului tău

„Haideți să fim și noi cinstiți până la capăt!” Ministrul Educației, despre explozia testărilor la clasa a V-a: „NU sunt de acord cu examenele de selecție dure în cadrul învățământului obligatoriu!”

Ministrul Daniel David anunță limite clare pentru temele elevilor: Câte ore pe zi ar trebui să petreacă copiii din școlile primare, gimnaziale și liceale făcând teme?

„Copilărie, nu pleca!” Melodia lansată pe 1 Iunie care o să-ți „rupă” inima în cel mai frumos mod! Prof. Mirela Paraleu Cicu: „Când îmi vin idei spontane, iese bine de fiecare dată!” / VIDEO

pixel