Formare profesională și aventuri culturale în Spania pentru elevii unui liceu din România. „A fost o experiență care mi-a demonstrat cât de frumos pot coexista tehnologia și cultura”
Data actualizării:
Data publicării:
30 de elevi ai Liceului ”Dimitrie Cantemir” Darabani, județul Botoșani, însoțiți de trei cadre didactice au participat în perioada 21.10.2024 – 01.11.2024 într-un nou proiect de formare profesională Erasmus+.

Proiectul s-a adresat elevilor din clasa a X-a și a XI-a învățământ liceal tehnologic, calificările: Tehnician în industria alimentară și Technician mecanic întreținere și reparații, iar ca o noutate în acest an școlar a participat si un grup de elevi de clasa a XI-a de liceu teoretic de la profilul Matematică- informatică, ca urmare a identificării nevoilor reale a acestora de a se forma profesional în contextul actualelor cerinţe de pe piața europeană a muncii.

Promovând cooperarea transnaţională, proiectul a oferit o dimensiune internațională formării profesionale  prin desfăşurarea de stagii de practică în companii de profil din Spania cu scopul dobândirii de competenţe profesionale şi personale necesare practicării cu succes a viitoarei meserii. Proiectul a fost coordonat de Profesoara Mirela Străjeriu.

Experineță inedită și pentru profesori

Mobilitatea Erasmus+ VET, a presupus  şi participarea a doi profesori de discipline tehnnice domeniul Industriei alimentară şi turism, prof. Mărăciuc Eliza şi prof Străjeriu Mirela, la activităţi de tip job shadowing în perioada 21.11.2024-25.10.2024.

Acestea, au presuspus schimbul de bune practici cu profesorii de discipline VET ai liceului IES VIRGEN DE LAS NIEVES, vizite de lucru la partenerii economici unde elevii au fost repartizati pentru efectuarea stagiului de practică, noi abordări curriculare, managementul activitatilor de instruire practică în laboratoarele scolii, workshop-uri privind evoluția sistemului de educatie Spaniol.

Organizația de primire au fost MEP Europroject Granada din Spania care s-a dovedit a fi buni furnizori internationali de consultanță și formare profesională VET, fiind specializați în managementul proiectelor de formare profesională, finanțate prin programul Erasmus+.

Această organizație cooperează cu companii, firme și consorții care pot oferi beneficiarilor condiții foarte bune pentru dezvoltarea profesională.

Parteneriatul s-a dezvoltat pornind de la complementaritatea activităților pe care le desfăşurăm şi dorința de a ne implica în proiecte privind tranziția de la şcoală la viața activă.

Elevii au desfășurat stagii de practică timp de 10 zile în 4 companii de profil, aferent calificării lor.

Principalul obiectiv al acestui proiect este cresterea calitatii procesului de formare profesională inițială a elevilor de la profilele tehnologice Mecanică, Ind. alimentară și informatică, asigurarea  sanselor egale la educatie pentru îmbunatatirea rezultatelor scolare ale elevilor în vederea finalizarii studiilor și facilitatrea insertiei acestora pe piata muncii,prin desfășurarea de activități practice în cadrul companiilor de profil din Spania precum și folosirea competențelor dobândite pentru reorganizarea activitatii practice in cadrul stagiilor de practica în cadrul scolii noastre. 

Ce au învățat elevii

Lucrând alături de specialişti cu experienţă în domeniile informatică, mecanică, și industriei alimentare, elevii și-au dezvoltat la standarde europene competenţe cheie si specializate: capacitatea de a lucra în echipă, de a manifesta interes față de echipamentele moderne si evolutiile  tehnologice din domeniile vizate, de a face faţă tranziţiei de la şcoală la locul de muncă precum şi abilităţi sociale precum şi dobândirea de noi competente de comunicare în limba engleză şi spaniolă.

Activitățile practice și de învațare au fost completate de un program cultural complex ce a constat în vizite la cele mai importante obiective turistice din Granada și nu numai.

Elevii au vizitat Alhambra, cel mai spectaculos monument de arhitectură maură din Spania, cartierele emblematice ale Granadei: Albaicin și Sacramonte, participarea la un spectacol de Flamenco, Piața Alcaiceria, Parcul de știință.

Au mai vizitat și orașele andaluze Malaga și Cordoba, celebra catedrală Mezquita, și ca să nu uite vreodată că au pașit pe meleaguri spaniole au vizitat în ultima zi Gibraltarul, stânca zvârlită, cum spune legenda, de Hercule între apele Mediteranei şi Oceanului Atlantic, dar nu oricum,  odată ajunși la poalele stancii au făcut un urcuș pe traseul numit Mediterranean Steps de aproximativ o oră.

Ce spun participanții

„Changing lives and opening minds”, deoarece experienţa  Job Shadowing – Granada, Spania mi-a adus o multitudine de noi viziuni asupra mediului de învăţare şi asupra vieţii, o experiență valoroasă și fără îndoială, plină de lecții și momente memorabile.”

„Experiența mea Erasmus+ în Granada a fost o aventură completă, combinând învățarea practică cu descoperirea unor locuri fascinante.

Am învățat să creez și să dau viață paginilor web prin HTML, CSS și JavaScript, iar acest lucru mi-a consolidat pasiunea pentru web design. Totodată, excursiile la Alhambra, Malaga și Gibraltar m-au impresionat profund.

De la detaliile arhitecturale superbe ale Alhambrei, la farmecul mediteranean din Malaga și priveliștile spectaculoase din Gibraltar. Cel mai memorabil aspect a fost interacțiunea cu localnicii – atât de deschiși, prietenoși și plini de viață, încât te făceau să te simți instantaneu parte din comunitate.

A fost o experiență care mi-a demonstrat cât de frumos pot coexista tehnologia și cultura. Fiecare zi petrecută în Spania a fost o lecție, fie despre design, fie despre diversitatea culturală”, a transmis Prof. Mărăciuc Eliza.

”Participarea la mobilitate­a Erasmus din Granada, Spania, a fost o experiență de­ neuitat.

Din punct de vede­re profesional, am lucrat la proiecte­ de programare web în HTML, CSS și JavaScript, îmbunătățindu-mi abilitățile­ tehnice și colaborând cu profesioniști din dive­rse medii.

Din punct de ve­dere cultural, am explorat frumuse­țile Andaluziei: Alhambra din Granada, Mezquita din Córdoba, pe­isajele de la mare­ din Malaga și Gibraltar, cu priveliștile uimitoare și maimuțe­le sale cele­bre.

Am fost impresionat de comportame­ntul prietenos și cald al localnicilor, care ne­-au făcut să ne simțim ca acasa.

Ace­astă mobilitate a combinat învățarea cu descope­rirea, oferindu-mi amintiri valoroase și o nouă pe­rspectivă asupra culturii și colaborării.”, a spus Medeea Dobrincu, elevă în clasa a XI-a A.

”Deosebit, minunat, poetic și încântător. Așa poate fi caracterizat în doar câteva cuvinte orașul andaluz Granada. Străzile și dealurile sale găzduiesc o moștenire cu care puține orașe din lume se pot lăuda. Locuitorii sunt primitori și drăguți care îți aduc zâmbetul pe buze atunci când îi privești.

Toate activitățile la care am participat m-au fermecat, am vizitat locuri în care nu credeam că o să ajung niciodată care m-au lăsat fără cuvinte mai ales Catedrala din Cordoba și gradina botanică.

Am vizionat un dans specific ,,Flamenco" care a fost nespus de frumos și deosebit, m-au atras felul lor de a se îmbrăca și cântecul care îți ajungea la inimă”, a povestit la rândul său Murariu Andrei Elev clasa a XI-a A.

„La muncă în patiserie a fost o atmosferă plăcută, de neuitat, am lucrat cu drag și spor iar șeful și angajații erau înțelegători și buni.

Am învățat să lucrez în echipă, să comunic prin limbajul semnelor chiar și puțin în spaniolă și să fiu punctuală.

Drumul a fost obositor, dar peisajele care mă fascinau și persoanele care erau lângă mine m-au făcut să uit asta.”, spune și Căruceriu Daniela-Petronela elevă în clasa a X-a F IA.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie

Articole similare


Cele mai noi articole

Știi ce este și cum funcționează „dieta iubirii”?

Numele „dieta iubirii” poate, prin denumire, să ducă la...


Top citite
Ce este mai important să-ți înveți copilul decât să spună „mulțumesc”. Psiholog: „Așa trebuie să-ți educi micuțul pentru a trăi mai fericit!” / FOTO: freepik.com @olyakomarova

Ce este mai important să-ți înveți copilul decât să spună „mulțumesc”. Psiholog: „Așa trebuie să-ți educi micuțul pentru a trăi mai fericit!”

Copiii mici care vor să facă totul singuri. Ce spun cercetătorii? „Părinții care încurajează autonomia contribuie la succesul lor pe termen lung” / FOTO: freepik.com @b1lyk

Copiii mici care vor să facă totul singuri. Ce spun cercetătorii? „Părinții care încurajează autonomia contribuie la succesul lor pe termen lung”

Foto: Freepik @cookie_studio

7 obiceiuri de aur. Secretele celor mai de succes copii

Bunicii din generația Boomer NU sunt de acord cu parentingul blând: „Copiii devin prea sensibili!”. Argumentele științifice care dovedesc contrariul / FOTO: freepik.com @SkelDry

Bunicii din generația Boomer NU sunt de acord cu parentingul blând: „Copiii devin prea sensibili!”. Argumentele științifice care dovedesc contrariul

pixel