Părinții devin virali pentru o tehnică „secretă” de laudă care întărește stima de sine a copiilor. Studiile și psihologii confirmă că este „genială” / VIDEO
Elevii și studenții care termină școala sau facultatea în 2025 sunt încurajați să se prezinte la Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București (A.M.O.F.M.), în cel mult 60 de zile de la încheierea studiilor.
Este un pas necesar dacă vor să beneficieze gratuit de consiliere profesională, sprijin pentru găsirea unui loc de muncă și chiar ajutor financiar sub formă de indemnizație de șomaj sau primă de inserție.
„Această înregistrare este un pas esențial pentru a beneficia de servicii specializate care îi vor sprijini în integrarea pe piața muncii”, transmite A.M.O.F.M. București, conform Digi24.
Sunt vizați toți cei care finalizează un ciclu educațional într-o instituție acreditată (de stat sau privată), indiferent că vorbim despre gimnaziu, învățământ profesional, liceu, postliceală sau studii universitare.
În cazul absolvenților de liceu, perioada de 60 de zile începe imediat după absolvire, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat.
Pentru cei care rămân cu corigențe, termenul se calculează începând cu ziua promovării, conform adeverinței emise de unitatea de învățământ.
Cei care își deschid dosar de persoană aflată în căutarea unui loc de muncă pot accesa mai multe servicii gratuite:
informare și consiliere profesională,
medierea muncii,
cursuri de calificare,
indemnizație de șomaj și prime pentru angajare.
„Absolvenții care nu se angajează în termen de 60 de zile pot solicita indemnizație de șomaj, în cuantum de 50% din valoarea Indicatorului Social de Referință (ISR), pe o perioadă de 6 luni”, precizează A.M.O.F.M.
În 2025, ISR este stabilit la 660 de lei, ceea ce înseamnă că indemnizația lunară este de 330 de lei.
În plus, dacă absolvenții se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă de cel puțin 12 luni, pot solicita prima de inserție, echivalentă cu trei ISR, adică 1.980 de lei.
Pentru a fi luați în evidență, tinerii trebuie să aducă la sediul agenției următoarele documente:
cartea de identitate (original și copie),
diplomă de absolvire sau o adeverință care să ateste data terminării studiilor,
un CV actualizat,
declarație pe propria răspundere referitoare la starea de sănătate,
acord pentru utilizarea datelor cu caracter personal.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.