Profesor Harvard: Copiii care învață să folosească inteligența artificială vor deveni adulți mai inteligenți, dacă evită această greșeală majoră
Prezent luni la o conferință de presă, ministrul a fost întrebat dacă sprijină organizarea testărilor pentru elevii de clasa a IV-a care doresc să continue gimnaziul într-o altă unitate de învățământ decât cea de care aparțin.
Întrebarea a venit în contextul îngrijorărilor privind presiunea resimțită de copiii de doar 11 ani în fața unui astfel de obstacol academic.
„Eu nu sunt de acord în general cu examenele de selecţie foarte dure, ca să spun aşa, în cadrul unui învăţământ obligatoriu”, a declarat Daniel David, subliniind că problema nu e nouă și a fost discutată și în legătură cu Evaluarea Națională din clasa a VIII-a.
Ministrul a adăugat că, până la implementarea unor reforme, sistemul nu dispune de suficiente alternative pentru testarea standardizată a elevilor.
„Numai că, până când vom face reformele necesare, noi nu avem alte mecanisme pentru a face o testare standardizată a copiilor. Pentru că, în acest moment, vorbim cinstit şi ştiţi şi voi acest lucru, şcolile sunt inegale între ele şi notele pe care le dau profesorii sunt adesea inegale, fiindcă nu au nişte standarde internalizate, comune, puternice.”
În cazul școlilor foarte căutate, unde numărul cererilor depășește locurile disponibile, selecția prin examen apare ca un rău necesar, spune David.
Însă această practică nu se aplică elevilor care urmează traseul firesc de la ciclul primar la gimnazial în aceeași unitate de învățământ.
„Pentru examenul de clasa V-a, haideţi să fim şi noi cinstiţi până la capăt! Există însă opţiunea unor părinţi, şi nu-i judec, şi au dreptul la acest lucru, să-şi ducă copiii într-o altă şcoală, nu cea care le este alocată.
În momentul acela, când într-o şcoală în care ai clasa V-a, ai mai mulţi copii care se înscriu decât numărul de locuri pe care tu le ai, nu ai cum să faci selecţia decât pe baza unui examen. Dar acel examen, atenţie, în clasa 5-a nu este obligatoriu.”
Copiii care își continuă studiile în școala de proveniență nu sunt supuși niciunui test. În acest caz, „statul îşi realizează misiunea de a asigura o trecere lină a copiilor din clasa a patra în clasa a cincea”, susține ministrul.
Daniel David își exprimă în continuare susținerea pentru evaluările standardizate din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a, dar le vede mai degrabă ca instrumente de orientare și diagnostic decât ca bariere între etapele educaționale.
„În principiu, cred că examenele din cadrul unui învăţământ obligatoriu, care au altă funcţie decât cea de formare, de informare – eu cred în examenele din clasa a doua, a patra, a şasea, a opta, dar cu rolul informativ, să ştim cum stă şcoala, să ajungă informaţiile la copii, ca părinţii să ştie cum stau copiilor profesorii, să aibă intervenţii mai personalizate, sunt foarte bune.”
Până la o reformă consistentă a curriculumului și a sistemului de evaluare, testările de admitere pentru clasa a cincea vor rămâne, în unele școli, o practică tolerată din lipsă de alternative. Însă ministrul atrage atenția că aceasta nu ar trebui confundată cu o politică de bună practică.
„Caracterul lor de a face selecţie pentru a trece dintr-o clasă în alta cred că nu este unul indicat, dar în acest moment, până când vom reforma curriculum şi vom crea cele standarde mai puternice de evaluare, nu văd altă soluţie. Deci sunt soluţii temporare pentru mine, nu mecanisme de bune practici în acest moment”, a conchis Daniel David.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Alegerea numelui pentru un copil este o decizie...