Studiul care demonstrează de ce NU ar trebui să-ți ajuti copilul cu temele pentru acasă. Specialiștii spun cum să-l susții pe elev cu adevărat
Heather Hill, profesor de Practică și Învățare a Profesorilor la Graduate School of Education din cadrul prestigioasei Universități Harvard, subliniază trei caracteristici importante ale profesorilor valoroși, cei capabili să ridice nivelul sistemului educațional din care fac parte.
Și nu, una dintre aceste trăsături NU este abilitatea de a detecta elevii care folosesc inteligența artificială pentru a trișa, așa cum a demonstrat Harvard într-un raport recent, conform Ser Padres.
Articolul în cauză, intitulat „Ce face un profesor bun?”, explică cele trei elemente cheie care definesc un cadru didactic de succes:
Construirea unor relații puternice și afectuoase cu elevii;
Provocarea acestora să gândească și să-și exprime ideile;
Transmiterea conținutului într-un mod clar și precis.
Vom analiza în detaliu fiecare dintre aceste aspecte în continuare.
Citește și Cea mai mare greșeală pe care o fac părinții, potrivit unui profesor cu ani de experiență
Potrivit expertului de la Universitatea Harvard, prima caracteristică a unui profesor de succes, capabil să îmbunătățească sistemul educațional, este „o cunoaștere solidă a elevilor săi ca indivizi”.
Aceasta presupune, explică Heather Hill, înțelegerea modului în care aceștia gândesc și se percep pe ei înșiși în rolul de elevi.
De asemenea, ea subliniază că un profesor bun trebuie să cunoască și „cultura și comunitatea din care provin elevii săi”.
Cu alte cuvinte, profesorii de succes „nu doar că înțeleg materia pe care o predau, ci știu să o adapteze specific nevoilor clasei lor”, notează Hill.
Pentru a exemplifica acest aspect, profesorul de la Harvard oferă o situație concretă: „Ei știu cum să integreze diferitele definiții ale fracțiilor – ca parte a unui întreg, ca element al unui set de obiecte sau ca punct pe axa numerică – astfel încât să le faciliteze elevilor o înțelegere solidă a conceptului.”
SURSA FOTO: freepik.com @alrasyiqin
Modul în care un profesor comunică informațiile este un alt aspect definitoriu al succesului său, afirmă Heather Hill, expert de la Universitatea Harvard.
„Profesorii buni știu să explice clar și structurat conținutul, să conducă discuții productive în clasă și să organizeze eficient activitățile în grupuri mici”, subliniază ea.
Ultima trăsătură esențială a profesorilor de succes, evidențiată de Heather Hill, este și „una dintre cele mai importante aptitudini, dar și cea mai greu de definit”, recunoaște specialistul de la Harvard.
Aceasta abilitate este esențială nu doar pentru profesori, ci și pentru copii, ajutându-i să își dezvolte competențele necesare pentru a avea succes și a fi fericiți în viață.
Se referă la capacitatea profesorului de a lua decizii rapide, de a fi flexibil și adaptabil la ceea ce se întâmplă în clasă și de a răspunde eficient situațiilor neprevăzute.
„A ști ce să faci sau să spui în continuare în timpul procesului de predare nu este niciodată ușor, mai ales pentru că nu există o singură metodă ideală de a implica elevii, de a prezenta conținutul sau de a corecta greșelile acestora”, explică Heather Hill.
Profesorul care contribuie la îmbunătățirea unui sistem educațional înțelege că „următorul pas în procesul de predare depinde de obiectivele lecției, de particularitățile fiecărui elev și de modul în care aceștia percep și înțeleg conținutul”, subliniază expertul de la Harvard.
SURSA FOTO: freepik.com @The Yuri Arcurs Collection
Heather Hill își încheie articolul despre caracteristicile profesorilor de succes subliniind că, atunci când aceste condiții sunt îndeplinite, elevii „nu doar că obțin rezultate academice mai bune, ci se bucură de școală și sunt entuziasmați de învățare”.
Cu alte cuvinte, adaugă ea, „prosperă”.
Totuși, profesorul de la Universitatea Harvard atrage atenția asupra faptului că, în unele sisteme educaționale, predarea este excesiv de rigidă, ceea ce îi împiedică pe profesori să-și exercite propria judecată profesională.
Ea consideră că acest model poate fi benefic pentru profesorii debutanți, care au nevoie de sprijin, dar poate deveni demoralizant pentru cei cu experiență.
Pentru Heather Hill, profesorii buni nu se nasc neapărat cu această abilitate, ci o pot dezvolta, deoarece „învață enorm în primii ani de carieră”.
De asemenea, pe baza performanțelor observate în rândul viitorilor profesori, ea susține că „elevii profesorilor cu experiență progresează semnificativ mai mult într-un an școlar decât cei ai profesorilor aflați la început de drum”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Anumite atitudini parentale îi...
Anumite atitudini parentale îi...