Iată regulile de aur pentru a le vorbi copiilor în mod asertiv, astfel încât aceștia să înțeleagă bine de prima dată
Data publicării:
Vorbirea eficientă cu copiii este un lucru la care toți părinții ar trebui să lucreze, atât pentru a învăța să comunicăm lucrurile într-un mod în care ei să ne înțeleagă și să ne asculte cu adevărat, cât și pentru a-i învăța prin propriul nostru exemplu să se exprime într-un mod politicos.

O modalitate de a realiza acest lucru este prin asertivitate, care constă în a spune sau a comunica lucrurile într-un mod adecvat, pornind întotdeauna de la respect și fiind întotdeauna sinceri. Acest lucru nu numai că ne va ajuta să avem relații cu o bună comunicare, dar este și o modalitate pozitivă de a gestiona conflictele și conversațiile dificile, cum ar fi atunci când se stabilesc limite.

Fred Rogers, gazda emisiunii pentru copii de lungă durată "Mister Rogers' Neighbourhood", avea un set de reguli simple pentru a face acest lucru, pe care mulți dintre noi, părinții, le-am adoptat și adaptat pentru a le folosi cu proprii noștri copii.

Acestea sunt regulile de aur pentru a le vorbi asertiv copiilor, făcându-i să vă asculte și să vă înțeleagă de prima dată

1. Exprimați ideea într-un mod clar și simplu.

Gândiți-vă la cel mai direct mod de a spune lucrurile și, desigur, în termeni pe care copiii îi pot înțelege în funcție de vârsta lor. De exemplu, dacă vrem să îi învățăm să nu întrerupă, primul lucru care ne vine în minte ar putea fi ceva de genul: "Nu întrerupe când vorbește mami sau tati". 

Citește și „Părinții de altădată făceau aceste trei lucruri pe care părinții de astăzi ar face bine să le imite”

2. Reformulați pe un ton pozitiv

Sursa foto: prostooleh

Deși în exemplul nostru explicăm direct ce să nu faci și de ce este important. Schimbarea lui "nu" sau negativ cu o frază constructivă sau pozitivă îi ajută pe copii să ne înțeleagă mai bine: "Este bine să-ți aștepți rândul să vorbești atunci când ceilalți vorbesc."

În acest fel, concentrăm conversația pe ceva pozitiv și, de asemenea, le oferim o alternativă: să își aștepte rândul, ceea ce o face mai ușor de reținut.

3. Direcționarea acțiunii către o autoritate de încredere

Acum ne este mai clar ce vrem să spunem, dar ținând cont de faptul că, în funcție de vârstă, este posibil ca unii copii să nu știe să facă distincții subtile (de exemplu, este posibil să nu le fie clar când le va veni rândul), va trebui să îi direcționăm către noi sau către alte autorități în care au încredere, reformulând această idee în ceva de genul: "Dacă trebuie să spui ceva important, poți să mă atingi de braț sau de cel al tatălui/ mătușii/bunicului tău și te vom asculta când vom termina de vorbit." În acest fel le oferim o strategie concretă pe care o pot folosi și consolidăm încrederea că nevoia lor va fi satisfăcută.

4. Adăugați o motivație simplă

Pentru un copil poate că "a-ți aștepta rândul" nu are prea mult sens, așa că putem adăuga un motiv motivant care să îi facă să înțeleagă de ce acest lucru este important sau necesar: "A-ți aștepta rândul să vorbești îi ajută pe toți să se asculte reciproc și să se simtă importanți."

5. Raportați ideea la ceva ce copilul poate înțelege.

În cele din urmă, raportați ideea la o valoare care poate fi înțeleasă de copil, cum ar fi respectul și grija pentru ceilalți. În general, rezultatul acestui proces ar trebui să fie ceva de genul: "Dacă trebuie să spui ceva important, poți să-mi atingi brațul și te vom asculta când vom termina de vorbit. Așteptându-ți rândul este un mod de a arăta respect și grijă pentru ceilalți."

În plus față de aceste reguli, care pot fi adaptate la multiple situații cu copiii, recomandăm să stați la nivelul lor, deoarece acest gest simplu încurajează contactul vizual și facilitează comunicarea cu ei.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Parenting

Articole similare

Vârsta la care se poate identifica ce talent are un copil

Identificarea talentului unui copil este una dintre...



Cele mai noi articole

Top citite
Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!” / FOTO: freepik.com @kegfire5

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!”

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine” / FOTO: freepik.com @Petro Seniv 888

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine”

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent” / FOTO: Instagram@BiancaAndreica

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica: „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent”

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic” / FOTO: freepik.com @yakobchuk

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic”

pixel