Profesor, despre părinții care „au un snobism al notelor de nesuportat”: „Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi!”
O modalitate de a realiza acest lucru este prin asertivitate, care constă în a spune sau a comunica lucrurile într-un mod adecvat, pornind întotdeauna de la respect și fiind întotdeauna sinceri. Acest lucru nu numai că ne va ajuta să avem relații cu o bună comunicare, dar este și o modalitate pozitivă de a gestiona conflictele și conversațiile dificile, cum ar fi atunci când se stabilesc limite.
Fred Rogers, gazda emisiunii pentru copii de lungă durată "Mister Rogers' Neighbourhood", avea un set de reguli simple pentru a face acest lucru, pe care mulți dintre noi, părinții, le-am adoptat și adaptat pentru a le folosi cu proprii noștri copii.
1. Exprimați ideea într-un mod clar și simplu.
Gândiți-vă la cel mai direct mod de a spune lucrurile și, desigur, în termeni pe care copiii îi pot înțelege în funcție de vârsta lor. De exemplu, dacă vrem să îi învățăm să nu întrerupă, primul lucru care ne vine în minte ar putea fi ceva de genul: "Nu întrerupe când vorbește mami sau tati".
2. Reformulați pe un ton pozitiv
Sursa foto: prostooleh
Deși în exemplul nostru explicăm direct ce să nu faci și de ce este important. Schimbarea lui "nu" sau negativ cu o frază constructivă sau pozitivă îi ajută pe copii să ne înțeleagă mai bine: "Este bine să-ți aștepți rândul să vorbești atunci când ceilalți vorbesc."
În acest fel, concentrăm conversația pe ceva pozitiv și, de asemenea, le oferim o alternativă: să își aștepte rândul, ceea ce o face mai ușor de reținut.
3. Direcționarea acțiunii către o autoritate de încredere
Acum ne este mai clar ce vrem să spunem, dar ținând cont de faptul că, în funcție de vârstă, este posibil ca unii copii să nu știe să facă distincții subtile (de exemplu, este posibil să nu le fie clar când le va veni rândul), va trebui să îi direcționăm către noi sau către alte autorități în care au încredere, reformulând această idee în ceva de genul: "Dacă trebuie să spui ceva important, poți să mă atingi de braț sau de cel al tatălui/ mătușii/bunicului tău și te vom asculta când vom termina de vorbit." În acest fel le oferim o strategie concretă pe care o pot folosi și consolidăm încrederea că nevoia lor va fi satisfăcută.
4. Adăugați o motivație simplă
Pentru un copil poate că "a-ți aștepta rândul" nu are prea mult sens, așa că putem adăuga un motiv motivant care să îi facă să înțeleagă de ce acest lucru este important sau necesar: "A-ți aștepta rândul să vorbești îi ajută pe toți să se asculte reciproc și să se simtă importanți."
5. Raportați ideea la ceva ce copilul poate înțelege.
În cele din urmă, raportați ideea la o valoare care poate fi înțeleasă de copil, cum ar fi respectul și grija pentru ceilalți. În general, rezultatul acestui proces ar trebui să fie ceva de genul: "Dacă trebuie să spui ceva important, poți să-mi atingi brațul și te vom asculta când vom termina de vorbit. Așteptându-ți rândul este un mod de a arăta respect și grijă pentru ceilalți."
În plus față de aceste reguli, care pot fi adaptate la multiple situații cu copiii, recomandăm să stați la nivelul lor, deoarece acest gest simplu încurajează contactul vizual și facilitează comunicarea cu ei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Ceea ce spunem în fața...
Identificarea talentului unui copil este una dintre...
Ceea ce spunem în fața...