„Îl înscriu la școală sau îl mai țin încă un an la grădiniță?” 5 semne care arată că un copil are nevoie de un „an de creștere”, potrivit unui specialist în dezvoltare
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
Decizia de a oferi copilului un „an de creștere” trebuie luată cu grijă, în urma unei evaluări timpurii, explică un specialist în dezvoltarea copilului.

Pe măsură ce se apropie finalul anului școlar, tot mai mulți părinți se întreabă dacă este cazul ca micuțul lor să beneficieze de un așa-numit „an de creștere”. Kendra Morgan, expert în dezvoltarea copilului în cadrul organizației Building All Children, sprijină familiile în luarea acestei decizii dificile, notează newson6.com.

„Reacțiile sunt amestecate”, explică Morgan. „Uneori, părinții ne sună după o întâlnire cu educatorii și sunt complet luați prin surprindere. Li s-a sugerat un an de creștere pentru copilul lor, dar nu înțeleg exact ce presupune acest lucru. Cum arată în practică? Ce urmează? Sunt, de multe ori, panicați.”

Potrivit specialistei, discuțiile despre reținerea în grupa de la grădiniță actuală apar de obicei în primăvară și trebuie să ia în calcul mai mulți factori.

CITEȘTE ȘI Ce semne trebuie să urmărești înainte de a-ți înscrie copilul în clasa pregătitoare? Oana Moraru: „Dacă e încă în acest stadiu, e mai bine de amânat!”

Ce trebuie să analizezi înainte? 5 factori, explicați de expert

SURSA FOTO: freepik.com @standret

Kendra Morgan propune o evaluare în cinci pași care poate ajuta părinții să decidă dacă un „an de creștere” este potrivit pentru copilul lor.

Iată ce ar trebui să ia în considerare:

Data nașterii

Un prim criteriu este vârsta copilului în raport cu colegii săi. Va fi printre cei mai mici sau printre cei mai mari din clasă? Diferențele de vârstă pot influența maturitatea emoțională, nivelul de energie și gradul de pregătire școlară.

Înălțimea

Chiar dacă pare surprinzător, statura copilului contează.

„Dacă un copil este deja mult mai înalt decât colegii săi și repetă grupa mare, diferența va deveni și mai vizibilă”, explică Morgan. În schimb, copiii cu o înălțime mai mică pentru vârsta lor ar putea beneficia de pe urma unui an suplimentar.

Maturitatea emoțională și socială

Este copilul capabil să se concentreze, să urmeze instrucțiuni și să interacționeze adecvat cu ceilalți?

Dezvoltarea emoțională și socială este la fel de importantă ca nivelul academic atunci când se ia o astfel de decizie.

Progresul academic

În cazul copiilor cu dificultăți de învățare deja diagnosticate, reținerea ar putea să nu aducă îmbunătățiri semnificative.

Percepția colegilor

Cu cât copilul este mai mic, cu atât schimbarea este mai ușor de gestionat social. Morgan recomandă uneori tranziții care atenuează impactul, cum ar fi mutarea de la o grădiniță privată la una publică, astfel încât diferența să fie mai puțin vizibilă în ochii colegilor.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Mersul pe bicicletă, învățat prin exercițiu și încurajare

Copilul tău învață mersul pe bicicletă atunci când...


Top citite

„Stai așa...” Remarca jignitoare pe care profesorii o aud an de an de la părinți. Răspunsul unui cadru didactic, sătul de această lipsă de respect, a devenit viral

Ministrul Daniel David: „Fetița mea e clasa a III-a. Eu știu foarte bine ce greu este un ghiozdan. Uneori o mai duc și eu la școală”. Apelul către părinți, profesori și școli

Daniel David: „Adesea, nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare. Diferențele sunt uneori foarte mari”

Florentina Bonghene, studentă la Harvard, mesaj către autoritățile române: „Să nu mai tacă. Nu cerem minuni. Cerem să nu fim uitați”

pixel