Inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar trecut
Data publicării:
Până la data de 12 aprilie, inspectoratele școlare trebuie să trimită Ministerului Educației informații despre numărul elevilor de etnie romă care au terminat clasa a VIII-a în anul școlar 2022-2023, au trecut Evaluarea Națională 2023 și au fost înmatriculați la liceu.

Inspectoratele școlare vor transmite, până pe 12 aprilie, Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar 2022-2023, au promovat Evaluarea Națională 2023 și au fost înscriși la liceu, potrivit unei document obținut de Edupedu.ro.

Pe lângă datele menționate anterior, inspectoratele școlare trebuie să trimită și informații despre absolvenții de etnie romă care s-au înscris la examenul de Bacalaureat în sesiunile iunie-iulie și august 2023, precum și numărul elevilor romi care au trecut examenul de Bacalaureat în 2023.

De asemenea, toate liceele au fost obligate să transmită până la data de 6 octombrie 2023 listele cu elevii romi admiși în clasa a IX-a pentru anul școlar 2023-2024, conform unui document al Ministerului Educației. Este vorba despre elevii romi care au ocupat locuri distincte, în plus față de numărul de locuri repartizat inițial în acele licee. În 2022, aproape două treimi dintre tinerii romi nu erau încadrați în sistemul educațional, nici în alte forme de învățământ sau pe piața muncii, fiind clasificați ca NEET (n.r, „Tânărul NEET” este definit ca persoana cu vârsta cuprinsă între 16 ani și până la împlinirea vârstei de 30 de ani, care nu are loc de muncă, nu urmează o formă de învățământ și nu participă la activități de formare profesională), conform Strategiei Naționale privind Incluziunea Socială și Reducerea Sărăciei pentru perioada 2022-2027.

Ordinul nr. 5.633 din 23 decembrie 2019 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar stabilește că unitățile de învățământ au obligația de a monitoriza repartizarea echilibrată a copiilor/elevilor: „pentru prevenirea și/sau combaterea segregării școlare, unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de nivelurile de învățământ acoperite în activitatea lor, au obligația de a monitoriza repartizarea echilibrată a copiilor/elevilor în grupe/clase, clădiri, ultimele două bănci, pentru asigurarea diversității socio-culturale a comunității.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

Lecțiile de maniere pe care părinții NU le mai predau copiilor. Cercetători: „Nu e vorba doar că devin nepoliticoși, dar vor avea de suferit social și profesional pe termen lung” / FOTO: freepik.com @EyeEm

Lecțiile de bune maniere pe care părinții NU le mai predau copiilor. Cercetători: „Nu e vorba doar că devin nepoliticoși, dar vor avea de suferit social și profesional pe termen lung”

Foto: Freepik@freepk

Aceasta este vârsta ideală pentru a-l învăța pe copil o limbă străină

Cuvintele părinților care demotivează copiii și le afectează viitorul. Experți în parenting: „Sunt mai periculoase decât par!” / FOTO: freepik.com @gerain0812

Cuvintele părinților care demotivează copiii și le afectează viitorul. Experți în parenting: „Sunt mai periculoase decât par!”

pixel