Materiile NOI care vor fi introduse în licee. Ministrul Daniel David: „Școala produce prea mult analfabetism funcțional pentru secolul XXI. Chiar nu se mai poate așa!”
Una dintre ideile-cheie desprinse din aceste discuții este că scopul reformei nu este simpla reducere a numărului de discipline sau ore pentru a diminua încărcarea elevilor, ci descentralizarea deciziilor.
Ministerul Educației propune un sistem în care școlile și elevii să aibă un rol mai important în configurarea traseului educațional, printr-o componentă opțională mai consistentă.
Cu toate acestea, ministrul recunoaște că gradul de descentralizare trebuie atent calibrat, exemplificând cu situația limbii latine. Inițial propusă ca opțională, latina ar putea reveni ca disciplină obligatorie, deoarece descentralizarea nu garantează întotdeauna o alegere rațională în acest domeniu.
CITEȘTE ȘI Ministrul Educației Daniel David, despre analfabetism: „Este un procent îngrijorător”
Un alt aspect esențial al reformei este redefinirea conținutului educațional.
Ministrul Educației consideră că actualul sistem nu funcționează bine, având în vedere nivelul ridicat de analfabetism funcțional din școli.
Ca răspuns, vor fi reintroduse discipline care contribuie la identitatea culturală și lingvistică, precum Istoria românilor și gramatica la liceu.
„Școala produce prea mult analfabetism funcțional pentru secolul XXI. Chiar nu se mai poate așa! Iar profesorii și organizațiile profesionale au început să înțeleagă asta. Astfel, spre exemplu, după mai mult de 20 de ani de lipsă, vom readuce ca nume discipline care contribuie direct la cultura națională (ex. Istoria românilor), pentru a da un semnal clar că o lume modernă nu poate exista fără identitatea națională, iar gramatica va reveni, de asemenea, la liceu; așa cum am spus la lansarea planurilor-cadru, prea mulți copii nu-și cunosc corect istoria sau geografia națională și vorbesc prost limba română.
Această decizie vine pe fondul constării că mulți elevi nu-și cunosc suficient istoria, geografia națională și au dificultăți în exprimarea corectă în limba română”, a scris ministrul Daniel David pe blogul personal.
Daniel David anunță, de asemenea, intenția de a revizui programele școlare pentru a permite un procent mai mare din orele fiecărei discipline să fie alocat consolidării, activităților remediale și transferului de cunoștințe în viața reală.
Această abordare vizează reducerea supraîncărcării teoretice și crețterea relevanței educației pentru viața de zi cu zi.
Dezbaterile asupra planurilor-cadru continuă, iar ministrul subliniază că obiectivul final este ca acestea să reflecte atât modernitatea, cât și tradiția, contribuind la formarea unor absolvenți care să fie buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți de propria viață.
Prin acest demers, Ministerul Educației speră să construiască un consens larg asupra reformei, care să permită modernizarea reală a învățământului românesc
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Copiii din România primesc, în...
Înscrierea copiilor în clasa...