Ministrul Educației, despre intrările separate în școli pentru elevi și profesori: „Nu cred că respectul pentru cadrul didactic se rezumă la asta!”
Data publicării:
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a luat poziție cu privire la intrările separate pentru profesori și elevi în școli. 

În cadrul unei conferințe de presă la Pitești, marți, Deca a explicat că fiecare școală poate decide în mod independent asupra acestui aspect, ținând cont de particularitățile clădirilor lor.

Solicitarea asociațiilor de elevi de a permite elevilor să folosească și intrarea profesorilor a fost un subiect de discuție. Ministrul a subliniat că decizia aparține fiecărei unități de învățământ, iar adaptarea la specificul clădirilor este esențială. „Cred că în România, din punct de vedere al infrastructurii, avem foarte multe situaţii. Avem situaţii cu clădiri istorice care au una dintre intrări chiar pe trotuar şi trotuarul este destul de îngust şi se iese în stradă. Avem şcoli unde există spaţii ample de intrare şi nu ar fi o problemă să se intre pe acelaşi flux. De aceea eu sunt pentru ca fiecare şcoală să-şi prevadă regulamentul de acces, care sunt condiţiile pe care comunitatea le consideră a fi acceptabile”, a declarat Deca, potrivit Agerpres.

Citește și Accesul în școală, motiv de discuții aprinse între elevi, părinți și profesori: „Adică de ce să nu intre tot pe unde intră copiii?”

Ligia Deca: „Nu cred că respectul pentru cadrul didactic se rezumă prin intrarea separată”

Ligia Deca pune accentul pe faptul că respectul pentru cadrul didactic nu se limitează doar la intrarea separată în școli. Conform ministrului, această chestiune depășește aspectul fizic al accesului și implică aspecte mai profunde ale relației cu personalul didactic.

„Nu cred că respectul pentru cadrul didactic se rezumă prin intrarea separată. Cred că educaţia trebuie să fie despre dialog, despre învăţare reciprocă şi susţin faptul că fiecare şcoală, în funcţie de particularităţile constructive şi de siguranţă - că până la urmă şi planurile de evacuare, da, care se fac pentru situaţii de urgenţă, depind de infrastructură, de ce fel de culoare, ce fel de intrări, ieşire avem - deci, în funcţie de aceste elemente care ţin de siguranţa copiilor, cred că trebuie gândit regulamentul de acces şi trebuie decis dacă e nevoie de o intrare, de două intrări sau mai multe. Nu cred că această decizie se poate la centru, însă eu încurajez parteneriatul între cadre didactice şi elevi, care trebuie să fie bazat pe respect reciproc, nu pe ierarhie. În funcţie de particularităţile constructive, fiecare şcoală, decide”, a mai declarat ministrul Educaţiei, Ligia Deca. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
O nuvelă scrisă de Fiodor Dostoievski în 1848 a devenit virală pe rețelele sociale și se vinde rapid în librării / FOTO: freepik.com@jannoon028

O nuvelă scrisă de Fiodor Dostoievski în 1848 a devenit virală pe rețelele sociale și se vinde rapid în librării

Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni” / FOTO: freepik.com @Creative Design 788

Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”

Afirmații pozitive pentru părinți pentru îmbunătățirea stării psihice / FOTO: freepik.com@freepik

Afirmații pozitive pentru părinți pentru îmbunătățirea stării psihice

Șapte întrebări simple, dar puternice, pe care le poți adresa copiilor tăi pentru a-i ajuta să-și dezvolte încrederea și stima de sine / FOTO: freepik.com @smokewree928

Șapte întrebări simple, dar puternice, pe care le poți adresa copiilor tăi pentru a-i ajuta să-și dezvolte încrederea și stima de sine

pixel