MODIFICĂRI cu privire la acordarea notei la purtare în anul școlar 2024-2025! Va scădea cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate
Data publicării:
Ministerul Educației a anunțat pe Facebook modificări cu privire la acordarea notei la purtare în anul școlar 2024-2025.

Elevii vor primi la sfârșitul fiecărui modul o notă la purtare, evaluându-se comportamentul și respectarea regulamentului școlii în anul școlar 2024-2025.

Nota la purtare scade cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate pe an școlar, conform noilor reguli ROFUIP 2024.

Aceasta modificare, cerută de directorii de școli, reduce limita de la 40 la 20 de absențe nemotivate. Ordinele de ministru pentru aprobarea noilor reguli au fost trimise spre publicare în Monitorul Oficial.

Citește și OFICIAL! Elevii din școlile din România care vor deranja orele, izolați într-o sală specială. „Îl dai afară de la oră, dar nu îi pui absență? Ce încântare va fi pe unii!”

Noi reguli pentru evaluarea comportamentului elevilor în anul școlar 2024-2025

Ministerul Educației a anunțat noi reguli pentru evaluarea comportamentului elevilor în anul școlar 2024-2025. Conform noilor reglementări, la sfârșitul fiecărui modul de cursuri, elevii vor primi o notă la purtare. Această notă va reflecta atât comportamentul elevilor, cât și respectarea regulamentului unității de învățământ.

La finalul anului școlar, media acestor note va fi calculată pentru fiecare elev. În plus, media rezultată va fi ajustată în funcție de prezența la cursuri. Mai precis, pentru fiecare 20 de absențe nemotivate, media la purtare va fi diminuată cu un punct. Această măsură are ca scop încurajarea prezenței la cursuri și responsabilizarea elevilor.

De asemenea, Ministerul Educației subliniază că folosirea absenței ca mijloc de coerciție este interzisă. Această clarificare vine în contextul în care absențele nemotivate vor avea un impact direct asupra notelor la purtare. Ministerul dorește să se asigure că toate măsurile disciplinare sunt aplicate corect și echitabil, fără abuzuri.

Noile reglementări au fost incluse în regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP 2024). Aceste modificări au fost realizate la cererea directorilor de școli, care au solicitat o mai mare rigoare în evaluarea comportamentului elevilor.

Ordinele de ministru pentru aprobarea noilor reguli au fost deja transmise spre publicare în Monitorul Oficial al României. Ministerul Educației speră că aceste măsuri vor contribui la crearea unui mediu educațional mai disciplinat și mai responsabil, benefic pentru toți elevii și cadrele didactice.

Ministerul Educației: „Este interzisă folosirea absenței ca mijloc de coerciție”

„La fiecare sfârșit de interval de cursuri (modul) se acordă o notă la purtare, prin care se evaluează comportamentul elevului și respectarea regulamentului unității de învățământ.

La finalul anului școlar, se calculează media acestor note.

Media rezultată se diminuează în mod corespunzător, cu câte un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate/an școlar.

Este interzisă folosirea absenței ca mijloc de coerciție”, a transmis Ministerul Educației.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel