OFICIAL. Ministerul Educației va evalua în Programul „Masă sănătoasă” calitatea produselor, satisfacția elevilor, dar și rezultatele școlare
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie
Ministerul Educației va evalua eficiența și impactul Programului național „Masă sănătoasă” prin indicatori de eficiență, calitatea produselor, a serviciilor alimentare și gradul de satisfacție al elevilor și parinților și indicatori de impact cum ar fi participarea școlară și rezultatele școlare obținute de preșcolari/elevi.

Școlile, inspectoratele școlare și Ministerul Educației vor realiza rapoarte semestrial și anual pe baza acestor indicatori, conform ordinului publicat în Monitorul Oficial. 

Pentru monitorizarea și evaluarea implementării Programului național „Masă sănătoasă”, precum și pentru stabilirea măsurilor necesare pentru remedierea deficiențelor apărute în derularea acestuia, Ministerul Educației stabilește indicatori de eficiență și de impact, conform Art. 2, potrivit Edupedu.ro.

Indicatorii de eficiență ai Programului național „Masă sănătoasă” 

Indicatorii de eficiență evaluează măsura în care calitatea produselor, a serviciilor alimentare și gradul de satisfacție a beneficiarilor programului au fost atinse, cu resursele alocate.

Indicatorii de eficiență sunt, conform art. 3:

a)  „calitatea zilnică a suportului alimentar: aportul caloric adecvat vârstei, conform etichetei nutriționale;

b) calitatea zilnică a suportului alimentar: diversitatea produselor alimentare servite beneficiarilor;

c) calitatea zilnică a suportului alimentar: echilibrul nutrițional al produselor alimentare servite beneficiarilor;

d) condițiile de păstrare a produselor înainte de servire;

e) intervalul de timp de la livrare până la servirea mesei;

f) calitatea condițiilor de servire a mesei;

g) disponibilitatea resurselor umane: necesitatea suplimentării personalului necesar derulării PNMS, prin detașare, delegare sau angajare;

h) managementul resturilor alimentare; 

i) risipa alimentară;

j) gradul de satisfacție al elevilor;

k) gradul de satisfacție al părinților/reprezentanților legali. 

Indicatorii de eficiență sunt apreciați prin intermediul unei scale de la 1 la 3, cifrele reprezentând: 

1 — nesatisfăcător;

2 — bine;

3 — foarte bine.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare

Record: Cel mai tânăr candidat la Bacalaureat are doar 8 ani

În timp ce majoritatea copiilor de 8 ani abia învață să...



Cele mai noi articole

La ce vârstă renunță copiii la somnul de prânz?

Majoritatea copiilor renunță la somnul de prânz în...


Top citite

Ministrul Educației Daniel David: „Profesorii trebuie să fie prezenți în școală, nu doar la catedră. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală”

Daniel David, reacție după ce a făcut declarația cum că profesorii trebuie să stea 8 ore pe zi la școală: „Mintea profesorilor să fie dedicată școlii și copiilor măcar 8 ore”

Profesorii au luat foc după ce ministrul Daniel David a declarat „dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală”: „Unde să stăm? Pe holuri?”

„Clasele, aproape imposibil de stăpânit!” Ministrul Daniel David: „În zona adolescenței, toți încearcă să fie un pic mai șmecheri. Profesorii nu au curaj să aplice sancțiunile!”

pixel