A fost desemnat cuvântul anului 2024! Termenul a fost căutat de aproape 130.000 de ori pe Cambridge Dictionary
Proiectul, implementat de Ministerul Educației, propune o abordare inedită prin cartografierea curriculumului ucrainean în raport cu cel românesc, informează edupedu.ro. Astfel, profesorii vor avea instrumente adecvate pentru a adapta învățarea la nivelul fiecărui elev, indiferent de proveniența sa.
Un aspect inovator este și predarea limbii române ca a doua limbă pentru copiii ucraineni, asigurându-le astfel toate resursele necesare pentru a se integra social în țară. Cu creșterea semnificativă a numărului de persoane strămutate forțat și a copiilor migranți români, ajustarea rapidă a sistemului educațional este imperativă, conform declarațiilor secretarului de stat din Ministerul Educației, Florian Lixandru.
Ciprian Fartușnic, cercetător în științele educației, subliniază diferențele între sistemele educaționale din România și Ucraina. Este esențială înțelegerea acestora pentru a asigura sprijinul adecvat copiilor. În acest sens, școlile din România ar trebui să se implice nu doar în evaluarea anului școlar al elevilor, ci și în înțelegerea traseului lor educațional, subliniind zonele de particularitate.
SURSA FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro
În prezent, aproximativ 35.000 de copii ucraineni se află în România și beneficiază de diverse forme de sprijin educațional sau social, conform informațiilor furnizate de Ministerul Educației.
În ceea ce privește copiii români care s-au întors în țară în anul 2022, un număr de 9.361 de elevi au fost (re)înmatriculați în sistemul național de învățământ, ca rezultat al revenirii din străinătate alături de familiile lor. Acest număr înregistrează o creștere relativă față de anul 2018, când s-au înregistrat aproximativ 7.000 de cereri, conform datelor oferite de Ministerul Educației.
Odată cu stabilizarea populației strămutate, se conturează un sistem educațional mai structurat, adaptat la specificul cultural, lingvistic și educațional al acestor copii. Sistemul de sprijin propus include consiliere, sprijin socio-emoțional și activități remediale. Secretarul de stat din Ministerul Educației, Florian Lixandru, a subliniat că guvernul român a creat flexibilitate în traseele educaționale, oferind spații speciale și facilitând accesul la toate nivelurile de învățământ, inclusiv liceu. Aceasta reprezintă etapa actuală de dezvoltare a sistemului.
Un beneficiu important al proiectului este sprijinirea copiilor strămutați forțat, a celor din familii migrante care vin în România pentru a munci, precum și a copiilor români reîntorși în țară, cunoscuți sub denumirea de re-migranți.
Pentru copiii ucraineni sprijiniți în școlile din țară, limba română va fi predată ca a doua limbă. Acești copii vor participa la cursuri de recuperare, vor beneficia de profesori formați special pentru a lucra cu ei și vor primi consiliere, oferindu-le astfel un suport complet în procesul lor educațional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Temele pentru acasă sunt o...