„Nici talentați, nici genii”: Doi psihologi specializați în abilități înalte demontează mitul
Ce a stat la baza acestor rezultate, care au fost cauzele? Un răspuns la aceste întrebări a fost oferit de către invitatul emisiunii Florian Lixandru, profesor și secretar de stat în cadrul Ministerului Educației.
Nu este niciun secret și nicio urmă de îndoială că învățământul românesc se confruntă cu o criză și o decădere evidentă. Un lucru care ar trebui să ne îngrijoreze la fel de mult cum ne îngrijorează criza din sistemul sanitar și criza economică, deoarece viitorul țării depinde de cum sunt crescute și pregătite generațiile de copii, generații de care noi adulții suntem responsabili.
”O educație bună este izvorul întregului bine din lume”, susținea Immanuel Kant, unul dintre cei mai mari filosofi din cultura Occidentală.
Rezultatele simulării de la Evaluarea Națională au fost comunicate vineri și nu au fost deloc îmbucurătoare având în vedere că peste jumătate dintre elevii care au susținut simularea (aproape 57%) nu au reușit să obțină nota 5 la matematică.
Sinteza rezultatelor la simularea Evaluării Naționale 2024, prezentată de Ministerul Educației:
- 73,98% dintre elevi au obținut nota 5 sau peste 5 la Limba română
- 44 de elevi au luat nota 10 la Limba română
- 42,37% dintre elevi au obținut nota 5 sau peste 5 la Matematică
- 91 de elevi au luat nota 10 la Matematică
- 82,93% dintre elevi au obținut nota 5 sau peste 5 la Limba maternă
- 22 elevi au luat nota 10 la Limba maternă
Invitat în platoul emisiunii DC Edu, secretarul de stat al Ministerului Educației, Florian Lixandru, a expus câteva cauze care au stat la baza acestor rezultate deloc încurajatoare:
”Rezultatele obținute la simulare sunt un semnal de alarmă atât pentru noi, cadrele didactice, cât și pentru familii. Într-adevăr ne confruntăm cu o situație neplăcută în ceea ce privește rezultatele de la simulare. Anul acesta simularea s-a efectuat cu o lună de zile mai devreme decât de obicei, la fel și la bacalaureat. Și acesta ar fi unul dintre motivele care au condus la un astfel de rezultat, pentru că elevii ar mai fi avut o lună să se pregătească”, a explicat invitatul Florian Lixandru, secretar de stat al Ministerului Educației.
”Totodată, începând din acest an am introdus evaluarea digitalizată. Evaluarea lucrărilor s-a făcut de către alți profesori decât cei de la clasă așa cum se întâmpla până acum la simulări. Prin introducerea acestui sistem digitalizat de evaluare, practic lucrările au ajuns simultan la doi profesori din alt județ decât cel de proveniență al candidatului, au fost evaluate, iar în cazul în care între cei doi au apărut diferențe mai mari de un punct, atunci lucrările au mers la a doua echipă de evaluatori. Practic lucrările au fost evaluate de patru cadre didactice. Acest lucru s-a întâmplat într-un mic procent la matematică, foarte mic, sub 1%. La limba și literatura română au intrat la a doua corectură un procent de aproximativ 11%. Deci acestea pot fi parte dintre cauzele care ar fi putut să conducă la aceste rezultate”, a mai spus secretarul de stat, Florian Lixandru.
Vă invităm să urmăriți mai jos înregistrarea integrală a emisiunii. Merită!
Publicitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.