Evaluarea Națională ar putea DISPĂREA complet! Ministrul Daniel David: „NU este corectă”
Evaluarea națională nu doar că...
În cadrul emisiunii „În fața ta” de la Digi24, Daniel David a vorbit despre această intenție, dar și despre o altă temă sensibilă: statutul olimpiadelor școlare și susținerea reală pe care o primesc olimpicii. Iar ceea ce a spus pare să schimbe nu doar cifrele dintr-un ordin de ministru, ci și filosofia educației românești.
„Încercăm să creștem numărul minim și numărul maxim de copii într-o clasă, neieșind din zonele psihopedagogice”, a declarat Daniel David în interviu.
Ideea poate părea contraintuitivă, mai ales într-un sistem deja sufocat de lipsa spațiilor, lipsa personalului și nevoia tot mai mare de atenție individualizată.
Ministrul a explicat că modificarea propusă nu e radicală, ci vine cu pași mici: „Depinde de nivel, primar, gimnazial, liceal, dar acum avem între 10 și 24. Cu doi copii, cu doi, de la 10 la 12, de la 24 la 26”.
Mai mult, vor exista și situații de excepție: „În condiții excepționale, de exemplu, să mai poți adăuga cu justificări foarte clare, în condiții excepționale, patru, deci să nu depășești 30 într-o clasă”.
Studiile internaționale arată că un număr mai mic de elevi aduce beneficii în special la nivelul învățământului primar, unde fiecare copil are nevoie de mai multă ghidare directă.
Însă în România, multe școli din mediul rural abia ating numărul minim pentru a putea funcționa, în timp ce marile orașe, mai ales cele din centrele universitare, se confruntă cu clase arhipline, în care se învață în 2-3 schimburi.
În acest context, declarația ministrului pare să fie un semnal de flexibilizare a sistemului, dar vine cu riscul de a accentua inegalitățile deja existente.
Tot în cadrul emisiunii, Daniel David a vorbit și despre una dintre cele mai controversate teme ale ultimelor luni: olimpiadele școlare.
Criticile au curs în valuri, în special din partea părinților și elevilor de performanță, care se simt neglijați de stat, mai ales în ceea ce privește susținerea financiară.
„Am primit foarte multe critici legate de olimpiade. Și eu am fost la olimpiadă și la olimpiadă trebuie să mergi fiindcă te interesează, îți place să înveți mai mult. E foarte bine că iei premii și noi vom premia în continuare olimpicii și naționali, și internaționali, mai ales pentru premiile I, II, III și pentru mențiuni”, a spus ministrul.
Dar entuziasmul se oprește la premierea ocazională. Pentru susținerea lunară a olimpicilor, răspunsul este clar: nu sunt resurse.
„După ce ai luat premiul, n-avem cum să susținem și un sistem de burse lunare, pentru că dacă tu ești olimpic, dincolo de premiul pe care l-ai luat, poate iei bursa de merit din clasa ta”.
În traducere: premiile rămân, dar bursele regulate pentru olimpici nu intră în planul de guvernare educațională.
Fondul de burse pentru studenți scade în 2025, anunță ministrul Educației Daniel David
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Evaluarea națională nu doar că...
Evaluarea națională nu doar că...