„Școlile devin mai sigure prin monitorizare!” Ministrul Daniel David anunță că a publicat în Monitorul Oficial ordinul: Ce prevede și de ce este nevoie de acordul părinților
Data publicării:
Camerele audio-video ajung oficial în școli: ce prevede noul ordin și de ce este nevoie de acordul părinților.

Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial un ordin mult așteptat, care stabilește regulile clare privind folosirea camerelor audio-video în școlile din România.

Măsura are ca scop prevenirea actelor de violență și protejarea elevilor și a personalului din unitățile de învățământ.

Noutatea? Școlile nu pot instala aceste sisteme de supraveghere fără acordul părinților, al elevilor și al angajaților.

CITEȘTE ȘI Ministrul Educației Daniel David: „Profesorii nu pot să facă față și învățământului obișnuit și să se ocupe serios de copiii cu cerințe educaționale speciale”

Ministrul Educației: „Avem datoria să le oferim copiilor un mediu educațional sigur”

Daniel David, ministrul Educației, susține că această decizie face parte dintr-o viziune mai largă de reformare a sistemului de învățământ.

„Este responsabilitatea mea ca educația să se desfășoare nu doar în mod eficient, ci și într-un climat sigur și demn pentru toți cei implicați”, a declarat oficialul.

El subliniază că monitorizarea video va fi neintruzivă și gândită cu grijă, pentru a păstra echilibrul între siguranță și respectarea drepturilor individuale.

Ce prevede concret Ordinul nr. 3781/2025?

Documentul reglementează modul în care pot fi instalate și folosite camerele audio-video în școli. Printre principalele prevederi:

Supravegherea se poate face doar în spații permise prin lege: săli de clasă, holuri, curtea școlii și sălile de sport (cu excepția vestiarelor).

Imaginile se stochează pentru o perioadă de 30 de zile, cu excepții justificate legal.

Înregistrările nu pot fi folosite pentru evaluarea profesorilor.

Școlile sunt obligate să informeze părinții, elevii și personalul despre instalarea camerelor.

Acordul celor implicați este obligatoriu înainte de implementare.

De asemenea, se face trimitere clară la respectarea normelor privind protecția datelor personale (GDPR).

Un pas spre normalitate sau un semnal de alarmă?

Ministrul recunoaște că, deși România nu se confruntă cu un nivel alarmant de violență în școli comparativ cu alte state dezvoltate, simpla existență a acestor fenomene este inacceptabilă.

„Discuțiile au tot fost amânate. Era timpul să trecem la fapte pentru a proteja școala românească”, a spus Daniel David.

El mai precizează că această măsură se alătură unei serii de inițiative menite să aducă ordine și coerență în sistemul educațional, care până acum a suferit din cauza fragmentării și a lipsei unei viziuni integrate.

Mai mult decât supraveghere: o reformă educațională în plină desfășurare

Noua procedură de monitorizare video face parte dintr-un plan mai larg care implică:

Protejarea perimetrului școlii, prin colaborare cu autoritățile locale și MAI.

Prevenție prin educație, atât formală, cât și nonformală, cu accent pe valori prosociale și reguli clare.

Intervenție timpurie, inclusiv cu ajutorul unor instituții specializate, în cazurile care o impun.

O componentă importantă va fi și săptămâna „Școala Altfel”, care va include activități prin care elevii, profesorii și părinții vor înțelege mai bine cum funcționează acest sistem și de ce este el necesar.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Ministrul Educației Daniel David: „Profesorii nu pot să facă față și învățământului obișnuit și să se ocupe serios de copiii cu cerințe educaționale speciale”

„Bătaie de joc de sus până jos!” Reacțiile profesorilor după declarațiile ministrului Educației Daniel David despre copiii cu cerințe speciale: „Cui i-a păsat până acum?”

„A încheiat cariera de artist cu acest derapaj mizerabil.” Cazul Claudiu Bleonț, analizat de psihologul Radu Leca: „Imaginează-ți că ești un copil într-o cameră care se micșorează pe zi ce trece”

Cum să îți faci copilul să vorbească despre ce trăiește la școală: 20 de întrebări inteligente care înlocuiesc clasicul „cum a fost azi?” și chiar funcționează

pixel