Școlile și elevii ar putea decide numărul de ore alocate disciplinelor. Ministrul Daniel David vorbește despre una din schimbările importante prevăzute de noile planuri-cadru
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că noile planuri-cadru pentru învățământul liceal propun o descentralizare semnificativă în privința alocării orelor pentru diverse discipline. Astfel, decizia nu va mai aparține exclusiv ministerului, ci va implica mai activ școlile și elevii, relatează Agerpres.

Ministrul a subliniat că acest subiect a generat un interes considerabil, Ministerul Educației primind sute de mesaje în mai puțin de 24 de ore de la lansarea dezbaterii.

„Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învăţământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje.

Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noştri!

Avem câteva săptămâni pentru analize serioase şi discuţii constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg”, a declarat Daniel David, citat într-un comunicat transmis de Ministerul Educaţiei.

CITEȘTE ȘI „Ce fac părinții?” Ministrul Daniel David trage un semnal de alarmă cu privire la consumul de droguri în școli

Descentralizare pentru autonomie și performanță

Ministrul a clarificat că, în ciuda unor temeri legate de reducerea numărului de ore la anumite discipline, schimbările propuse vizează, de fapt, creșterea autonomiei și a performanței școlare.

Astfel, școlile și elevii vor avea posibilitatea de a menține sau chiar de a suplimenta orele pentru anumite materii, dacă doresc acest lucru.

VEZI ȘI Trei discipline noi pentru elevii de liceu, din 2027. Ministrul Daniel David: „O decizie care nu se poate amâna! Mulți absolvenți se exprimă catastrofal, atât la examene, cât și în viață!”

Un sistem mai flexibil pentru elevi

Reforma propusă pune accent pe dezvoltarea competențelor de specialitate, mai ales pentru elevii din clasele a XI-a și a XII-a.

Totodată, se deschide posibilitatea unei abordări transdisciplinare, permișând în mod flexibil studiul unor materii precum istoria la profilul real sau științele la profilul umanist, dacă școala și elevii consideră necesar.

O altă schimbare importantă este menținerea tehnologiei informației și comunicațiilor în trunchiul comun pe toată durata liceului, cu posibilitatea de a suplimenta orele prin decizia școlii.

Calendarul dezbaterilor

Ministerul Educației a organizat o serie de dezbateri naționale pentru a analiza aceste schimbări.

„Aştept în următoarele săptămâni să avem această analiză serioasă şi discuţie constructivă, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg”, susține Daniel David.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Secretul nr. 1 al succesului copiilor performanți, conform studiului unor cercetători pe sute de elevi: „Părinții ar trebui să-l aplice cât mai devreme!”

Semnal ROȘU pentru 8 septembrie: Scenarii posibile pentru prima zi de școală. Ce ne arată faptele de până acum și ce s-ar putea întâmpla în Ziua 1 (analiză)

Școala la copii sau copiii la școală? Ministrul Daniel David: „Învățământul simultan e și în Franța și în Irlanda. Va trebui să ne antrenăm profesorii să predea bine!”

Ai remarcat acest comportament la copilul tău? Deși profesorii nu îl apreciază și îl consideră deranjant, cercetătorii spun că este cel mai clar semn al unei inteligențe peste medie

pixel