Sfaturi de aur pentru părinți: IATĂ cum poți îmbunătăți planificarea, organizarea și concentrarea copilului în gimnaziu
Data publicării:
Dacă cel mic are probleme cu funcția executivă, dificultățile de învățare pot deveni mai evidente în școala generală. Oricum, este o perioadă agitată pentru copii. 

Cu cât îi puteți oferi mai mult ajutor și sprijin copilului dumneavoastră, cu atât anii de gimnaziu vor fi mai ușori.

Specialiștii includ în categoria funcțiilor executive trei abilități care depind una de cealaltă, se influențează una pe alta și acționează în coordonare reciprocă pentru a ne sprijini în planificarea, orientarea, concentrarea și menținerea atenției asupra unei activități și în gestionarea propriului comportament.

Citește și „NU își va mai face temele tot anul școlar!” O mamă revoltată, mesaj pentru profesorul fiului ei: „Ce le transmitem elevilor prin aceste presiuni?”

Poți observa funcțiile executive în acțiune atunci când copilul tău reușește să se pregătească dimineața astfel încât să ajungeți la timp la grădiniță sau la școală, când urmează pașii necesari pentru a realiza o decorațiune handmade sau, la vârste mai mari, când rezolvă o problemă de matematică.

Iată care sunt problemele funcției executive la copii

Sursa foto: freepik.com@freepik

Probleme de planificare

De exemplu, profesorul de engleză al copilului i-a dat un referat despre o anumită carte. Dar, după o oră de lucru, acesta este încă blocat la primele câteva propoziții.

Copiii pot avea dificultăți în a crea un plan pentru a ajunge de la începutul la sfârșitul temei.

Cum să îl ajutați: Specialiștii spuncă pot să utilizeze un organizator grafic, cum ar fi un arbore conceptual sau o hartă mentală. Copilul dumneavoastră poate folosi aceste instrumente pentru a pune gândurile pe hârtie înainte de a începe să scrie.

Vezi și „Pericolul din Generația Z: Adolescența, mai dificilă azi decât acum 20 de ani! Ce s-a schimbat, conform unui nou sondaj”

Flexibilitatea mintală/cognitivă

Copiii care se luptă cu funcția executivă pot avea probleme în a gândi flexibil și în a schimba modul în care abordează o problemă.

Încercați să îl ajutați cu diviziunea lungă folosind o tehnică diferită de cea a profesorului. Copilul devine frustrat și insistă că trebuie să se facă în alt mod - chiar dacă ambele abordări par confuze.

Cum să îi ajutați: Întrebați dacă profesorul îi poate arăta copilului modalități diferite de abordare a aceluiași tip de problemă. Copilul dumneavoastră va avea astfel o „pungă de trucuri” aprobată de profesor.

De asemenea, ar putea fi util să învățați tehnica preferată a profesorului și să consolidați această strategie acasă.

Memorie de lucru slabă

Copiii au adesea abilități slabe de memorie de lucru, ceea ce le îngreunează păstrarea informațiilor în minte suficient de mult timp pentru a le utiliza

De exemplu, copilul citește un capitol dintr-o carte, dar nu este în măsură să rezume ce s-a întâmplat.

Cum să îi ajutați: Utilizați strategii de lectură activă, cum ar fi evidențierea cuvintelor cheie și scrierea de notițe pe margine. Încurajați-vă copilul să se oprească după fiecare paragraf sau două pentru a lua notițe.

Mai târziu, aceste note pot fi compilate pentru a rezuma capitolul.

Nu le monitorizați munca. Îl puteți ajuta AȘA

Copiii au adesea probleme cu munca lor și cu recunoașterea atunci când aceeași greșeală a fost repetată.

În cazul în care copilul face aceeași greșeală de matematică neglijentă la fiecare problemă pentru acasă, chiar și după ce ați verificat-o pe prima și ați semnalat eroarea.

Cum să ajutați: Ajutați-vă copilul să creeze o listă de verificare a ceea ce trebuie să fie verificat de două ori la lucrări. Poate fi la fel de simplu ca întrebarea: Am urmat toate instrucțiunile la această problemă?

Probleme cu gestionarea timpului

Sursa foto: freepik.com@freepik

Copiii pot avea probleme în a prioritiza sarcinile și în a estima cât timp va dura un proiect.

De exemplu, copilul dumneavoastră are de predat proiecte pe termen lung la trei materii diferite. În loc să eșaloneze munca, copilul dvs. încearcă să le facă pe toate cu câteva zile înainte de scadență.

Cum să îi ajutați: Întrebați dacă profesorul copilului ar putea furniza un calendar de proiect care să împartă proiectul în părți mai mici care trebuie depuse în fiecare săptămână.

Un sistem de puncte l-ar putea încuraja să finalizeze aceste etape mai mici la timp. În cele din urmă, cel mic poate crea calendarul.

Neînțelegerea altor puncte de vedere

Copiii care se luptă cu funcția executivă pot avea dificultăți în a înțelege punctele de vedere ale altor persoane și opiniile diferite de ale lor.

Profesorul raportează o situație în care copilul dumneavoastră poate fi nepoliticos și disprețuitor față de ideile altor elevi atunci când lucrează în grup.

Cum să îi ajutați: Jucați scenarii de rol în care pretindeți că sunteți un coleg de clasă. Folosiți abilități de ascultare activă, cum ar fi stabilirea contactului vizual și solicitarea copilului dvs. de a clarifica lucrurile atunci când este necesar.

De asemenea, lăsați copilul să exerseze afirmațiile „eu”: „Am probleme în a înțelege oamenii când vorbesc repede”.

Școala gimnazială implică o mulțime de jonglerii pe care copilul dumneavoastră este posibil să nu le fi întâlnit înainte. Poate fi dificil pentru un copil cu probleme ale funcției executive să se adapteze. Dar există strategii pe care le puteți încerca acasă pentru a-l ajuta cu organizarea, gândirea flexibilă și alte abilități.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel