Statistică îngrijorătoare. Patru din zece copii din mediul rural nu au obținut media 5 la Evaluarea Națională 2024
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie
Șapte din zece elevi înscriși la Evaluarea Națională 2024 au obținut medii peste 5, față de 76,2% anul trecut, conform datelor oficiale publicate de Ministerul Educației. În mediul rural, 42,4% nu au reușit să obțină o medie peste 5, conform analizei Edupedu.ro. 

Rezultatele sunt cele mai slabe din ultimii 4 ani. World Vision România propune mai multe soluții pentru reducerea decalajului urban-rural, cum ar fi sprijin suplimentar pentru elevii din mediul rural la matematică și limba română, tabere de vară și ședințe de consiliere individuală psihologică, precum și ajutor financiar, conform unui comunicat de presă.

De asemenea, se observă o creștere de peste 26% față de simulare a notelor peste 5 obținute de către elevi la matematică. În schimb, a scăzut cu peste 84%, numărul candidaților cu medii maxime, doar 65 de absolvenți de gimnaziu au încheiat examenul cu media 10, față de 429 anul trecut și 221, în anul 2022, se precizează în comunicat.

Matematica, în prăbușire la Evaluarea Națională: aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8% mai mulți decât în 2023 / Situația este similară cu cea de acum 3 ani.

Prezența adolescenților la Evaluarea Națională 2024

Conform datelor publicate de Ministerul Educației, un număr de aproximativ 16.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, fie nu au terminat clasa, fie nu au fost înscriși automat de școli la Evaluarea Națională 2024. Totodată, acest număr este cel mai mare din ultimii 5 ani și reprezintă aproximativ 10% din totalul elevilor înscriși la început de an școlar. 

Mai exact, 15.866 de elevi din 176.266 elevi aflați în clasa a VIII-a fie nu și-au dorit să participe la examene, fie au rămas repetenți. Situația este cu atât mai îngrijorătoare, în condițiile în care înscrierea elevilor la această evaluare este automată și obligatorie pentru școli, fiind făcută de către secretariat, pentru toți absolvenții de clasa a VIII-a.

Fundația World Vision România, a identificat mai multe cauze pentru care copiii din mediul rural rămân mult mai în urmă față de colegii lor, în urma colectării de informații din comunitățile cele mai vulnerabile din mediul rural, în care activează: 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

„Stai așa...” Remarca jignitoare pe care profesorii o aud an de an de la părinți. Răspunsul unui cadru didactic, sătul de această lipsă de respect, a devenit viral

Ministrul Daniel David: „Fetița mea e clasa a III-a. Eu știu foarte bine ce greu este un ghiozdan. Uneori o mai duc și eu la școală”. Apelul către părinți, profesori și școli

Daniel David: „Adesea, nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare. Diferențele sunt uneori foarte mari”

Florentina Bonghene, studentă la Harvard, mesaj către autoritățile române: „Să nu mai tacă. Nu cerem minuni. Cerem să nu fim uitați”

pixel