Cele mai frecvente comportamente ale părinților care îi fac pe copii să se simtă neiubiți. Ce spun psihologii despre aceste greșeli comune?
Important este să rețineți că, în ceea ce privește fiziologia copiilor și tinerilor, spațiul maxim care poate fi dedicat studiului și lucrării conceptuale nu trebuie să depășească 6 ore. Acest lucru este pentru a evita supraîncărcarea minții, pentru a garanta un spațiu adecvat pentru mese și somn, pentru a le permite tinerilor să metabolizeze informațiile învățate și să introducă în viața lor de zi cu zi spații de joacă, socializare, sport și, poate, plictiseala, care contribuie și ea la creșterea și dezvoltarea copilului.
În general, temele pt acasă nu trebuie să depășească o oră, dar, ca părinți, știm bine că temele sunt mult, mult mai solicitante.
Atunci când percep că cantitatea de exerciții, pagini de studiat și de lucrat este mai mare decât timpul de care dispun, copiii și adolescenții se simt învinși încă de la început. Acest sentiment declanșează gândul negativ „Nu voi reuși niciodată”, ceea ce face foarte dificilă abordarea sarcinilor.
Așadar iată cum săte descurci cu temele chiar și atunci când acestea sunt multe:
- Creați o listă detaliată a temelor, exercițiu cu exercițiu și pagină cu pagină;
- Începeți de la cea mai ușoară sarcină cu scopul motivațional de a vă demonstra că lista menționată mai sus poate fi redusă rapid;
- Tăiați din când în când sarcinile efectuate pentru a avea percepția asupra muncii în scădere (în fața ochilor copilului lista se scurtează).
- Luați un prânz bun și o gustare bună;
- Copilul trebuie să aibă obiceiuri bune de somn;
- Creați o rutină de studiu;
- Respectă pauzele;
- Găsește propria metodă de studiu.
Este important să considerăm studiul ca un element al vieții de zi cu zi (poate nu întotdeauna plăcut, dar necesar pentru viitor și pentru realizarea a ceea ce va deveni cu copiii noștri). Din această perspectivă, elementele care nu sunt întotdeauna direct legate de studiu au, de asemenea, o pondere specifică:
- Alimentația, care trebuie să fie sănătoasă și echilibrată mai ales în orele premergătoare studiului, adică în ceea ce privește micul dejun și prânzul;
- Somnul care trebuie să fie adecvat;
- Rutina, care, acolo unde este ordonată, poate servi ca o structură de întărire, liniștitoare și stabilizatoare. Stabiliți o oră în care să începeți să studiați și să evitați amânarea. Un sfat bun este să umpleți zilele adolescenților și copiilor cu activități plăcute și de petrecere a timpului liber, acest lucru îi ajută pe copiii noștri să aibă un obiectiv atractiv și mai departe, care servește drept stimulent pentru studiu: ”Acum studiez pentru că trebuie să mă antrenez la 18.00”, ”Vreau să-mi termin temele pentru că am repetiții pentru spectacolul de la teatru”, etc....: scopul depășește frustrarea momentului. Prin urmare, nu uita niciodată să incluzi plăcerea în zilele copiilor tăi!
Limitele atenționale ale tinerilor studenți trebuie întotdeauna respectate. Cu toate acestea, ceea ce li se cere, cu supraîncărcarea sarcinilor la care sunt supuși în mod obișnuit, nu este ușor sau fiziologic adaptabil la pragurile lor atenționale: neuroștiința arată că un student matur merită o pauză de 15-20 de minute la fiecare 2 ore de studiu și fără a face acest lucru dăunează performanței generale și rezultatului final.
Dar ceea ce din păcate școala nu ține cont deloc este că atenția unui copil între 6 și 7 ani scade deja după aproximativ 15 minute de muncă imersivă; cea a unui student între 15 și 16 ani durează între 30 și 45 de minute de lucru.
Acestea fiind spuse, fără a discuta despre respectul pentru pauzele dintre ore în școlile din România sau cuantumul excesiv al temelor de efectuat acasă, este indicat să-i educați pe copii să se bucure de pauze mici, regulate.
Noi, părinții, facem adesea greșeala de a „sugerăm” copiilor noștri „cel mai bun mod” de a face lucrurile, chiar și în ceea ce privește modul de a studia acasă. Atenție: metoda de studiu este întotdeauna personală și efectuarea ei este rezultatul experimentelor și încercărilor pe care copilul trebuie să le facă în mod independent și trecând neapărat prin eroare.
Se întâmplă ca părinții, la rândul lor copleșiți de numeroasele sarcini atribuite copiilor lor, să cedeze în ajutor, comitând, deși cu bună-credință, greșeala de a lua locul copiilor lor: să nu faci niciodată temele pentru copiii tăi este regulă de aur!
Alte greșeli care nu trebuie făcute sunt: a critica copiii, a-i corecta și a-i grăbi.
Profesorii sunt acolo pentru corecții, sunt responsabili pentru asta, precum și pentru a le explica din nou dacă copilul nu a înțeles. În ceea ce privește graba, este necesară o precizare: fiecare copil are timpul lui de aface lucruile iar acesta nu poate fi forțat.
Dacă un elev, indiferent de vârsta lui, are dificultăți într-o anumită materie sau în îndeplinirea uneia sau acelea sarcini, este indicat să se discute cu profesorul și să se ceară sfaturi. Metoda acasă nu trebuie niciodată să intre în conflict cu metoda de predare folosită la școală; De asemenea, profesorii ar trebui să se pună întotdeauna într-o poziție de ascultare și să se adapteze nevoilor elevului, inclusiv cele legate de timpul de studiu.
Publicitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.