Modul corect de a răspunde copilului tău atunci când spune „VREAU”, potrivit unui psiholog
Ați auzit vreodată de triunghiuri Pikler? Acestea sunt obiecte speciale din lemn de formă triunghiulară, care au un mare potențial de a contribui la creșterea psihofizică și la dezvoltarea motorie a copiilor.
Triunghiurile lui Pikler au fost proiectate și create de medicul pediatru maghiar Emmi Pikler. Să vedem, în acest caz, ce sunt, cum pot fi folosite și care sunt avantajele lor.
Este o structură din lemn de formă triunghiulară, concepută pentru cațăratul copiilor. Bastoanele triunghiului Pikler sunt încastrate în scânduri de lemn și există adesea o rampă suplimentară, care poate fi transformată într-un tobogan.
Este un design „strălucitor” deoarece triunghiul are proporții „perfecte” și astfel le permite copiilor mici să se tragă în sus.
Îi face pe bebeluși activi și curioși pe măsură ce învață să urce triunghiul în siguranță și, în timp, devine și un element central al jocului imaginar.
Structura este concepută pentru a le oferi celor mici posibilitatea de a învăța să se miște în moduri diferite. Poate fi folosit până la vârsta de 4 sau 5 ani.
Triunghiul a fost studiat și creat de dr. Emmi Pikler (1902-1984), medic pediatru maghiar care a lucrat în Budapesta, Ungaria, și care a condus orfelinatul Loczy (1946-1979), în care erau copii care și-au pierdut părinții în timpul al doilea Război Mondial. Pediatrul a observat constant creșterea naturală a acestor copii, propunând o nouă teorie asupra dezvoltării bebelușului în anii 1940.
În special, Pikler a afirmat că atunci când copiii învață să se miște în mod independent și prin propriul efort constant obțin independență, bucurie și satisfacție. În plus, potrivit medicului, toți micuții ar trebui să aibă libertatea de a se mișca liber, dezvoltându-se în ritmul lor, și dreptul de a fi respectați de părinți.
Triunghiul lui Pikler este adesea adoptat în mediile Montessori.
Triunghiul Pikler nu numai că încurajează copiii să urce, să alunece, să sară și să se miște, dar îi ajută și să-și dezvolte abilitățile motorii grosiere, care susțin echilibrul, coordonarea, puterea de prindere și abilitățile motorii fine, care sprijină controlul mișcărilor mușchilor mâinilor și degetelor, brațelor, încheieturilor în raport cu capacitatea de a coordona privirea, pentru a se asigura că acțiunea este efectuată.
În special, abilitățile motorii grosiere sunt cele care necesită mișcarea întregului corp și implică mușchi mari, precum cățăratul.
Motricitatea fină corespunde efectuării mișcărilor folosind mușchii mici ai mâinilor și încheieturilor (necesare, de exemplu, în prinderea treptelor unei scări). Acestea vor ajuta copiii să dezvolte puterea de prindere pentru creioane, pixuri și linguri, furculițe, cuțite.
ATENȚIE: Nu lăsați copii supravegheați niciodată pentru a evita eventuale incidente neplăcute.
Publicitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Potrivit unui sondaj, unul din...
Cum păstrează părinții relații...