Tineri elevi recompensați pentru succesul la olimpiadele internaționale
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Dacă adăugăm acronimul OAOA cuvântului „matematici”, pare că îi dăm o anumită muzicalitate, ceea ce face ca această materie (temută de mulți, chiar și astăzi) să devină mai puțin dificilă, mai prietenoasă.
Și exact acest lucru este scopul: să eliminăm ideea că matematicile sunt dificile și că există copii care nu se descurcă cu ele.
Citește și Școala poate fi frumoasă dacă tu ca părinte îl înveți pe copil aceste lucruri
Desigur, acronimul OAOA ascunde o expresie care, la început, poate părea un pic înfricoșătoare: Alți Algoritmi pentru Operațiile Aritmetice.
De aceea, să rămânem cu tonul prietenos al acronimului, căci el reflectă mult mai bine ceea ce sunt, de fapt, „Matematicile OAOA” — o mișcare de învățare și educație apărută în Canare acum mai bine de 30 de ani, care transformă această materie într-o activitate interesantă și ușor de înțeles pentru toți copiii.
„Toată lumea este capabilă să o învețe, trebuie doar să schimbăm abordarea”, susține Antonio Ramón Martín Adrián (@antoniomartin2020), profesor de învățământ primar și creator al „Matematicilor OAOA”.
El ne explică că scopul acestei mișcări, care capătă tot mai multă prezență în sălile de clasă de la nivelul educației timpurii, învățământului primar și gimnazial din toată Spania, este „să facă din această materie un instrument pentru egalitatea socială, nu un instrument de selecție intelectuală”.
Antonio Ramón Martín ne detaliază că „mișcarea OAOA nu vizează doar renovarea algoritmilor tradiționali ai operațiunilor aritmetice (ATOA)
Ea cuprinde toate aspectele legate de această disciplină: numerotare, calcul, măsurători, geometrie, statistică, probabilități și șanse, rezolvarea problemelor...”.
Sursa foto: freepik.com@gpointstudio
Primul lucru pe care ni-l clarifică creatorul „Matematicilor OAOA” este că nu reprezintă o metodologie, adică nu putem spune că este un „metod de învățare”, ci mai degrabă „este un sac de idei care aparțin multor cercetători în acest domeniu, la care adăugăm constant idei noi”.
Nu este un metod de învățare în sine, dar utilizează materiale manipulative, cum ar fi barele Cuisinare sau planșele geometice, de exemplu, și ajută la accelerarea calculului mental al operațiunilor cu numere foarte mari.
Materialele manipulative formează prima fază a învățării „Matematicilor OAOA” și ajută la înțelegerea conceptelor matematice.
Ulterior, odată ce elevul a înțeles acele concepte, urmează faza grafică, care constă în a desena acele materiale manipulative asociate cu concepte matematice.
Vezi și „Dacă al meu copil face sport, va fi mai bun la matematică?” Acesta este răspunsul unui cercetător
În final, ajungem la faza simbolică, în care deja se scriu pe hârtie numerele și operațiile matematice.
Dacă stăm bine să ne gândim, este exact inversul ordinii în care au fost predate matematicele în mod tradițional, în care conceptul era explicat prin manifestarea grafică și doar ocazional se utilizau materiale reale pentru a întări învățătura pe care se presupunea că o dobândise copilul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Pe măsură ce temperaturile...
Magia Crăciunului este deja...
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Nu există nicio modalitate mai...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...