Bebelușii pot învăța cuvinte fără să vadă obiectul: ce spun studiile
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Parenting
Chiar dacă bebelușii par să nu înțeleagă tot ce le spunem, cercetările arată că, încă de la 15 luni, ei pot învăța cuvinte noi fără să vadă neapărat obiectele la care se referă.

Această abilitate uimitoare indică faptul că limbajul are un rol esențial în dezvoltarea timpurie, ajutând copiii să formeze conexiuni mentale complexe chiar înainte să poată vorbi.

SURSA FOTO: Freepik.com@User13216326

Citește și Creștem o generație slabă din punct de vedere mintal? Răspunsul unui medic psihiatru

Un studiu științific recent care demonstrează că, începând cu vârsta de 15 luni, bebelușii pot învăța cuvinte noi chiar și atunci când obiectul la care se referă nu este vizibil.

Această descoperire subliniază importanța vorbirii constante cu copilul, chiar și atunci când pare că nu înțelege, deoarece limbajul are un impact profund și durabil asupra dezvoltării sale.

 

SURSA FOTO: Freepik.com@freepik

Citește și De ce stilul de parenting „tigru” poate face mai mult rău decât bine

Studiul, realizat de cercetători de la Universitățile Harvard și Northwestern, a implicat 134 de bebeluși împărțiți în două grupuri de vârstă: 12 și 15 luni. În cadrul experimentului, copiii au asistat la o scenă în care o persoană numea și arăta trei obiecte familiare, toate vizibile.

„Elena Luchkina de la Harvard și Sandra Waxman de la Northwestern University au realizat un experiment cu 134 de bebeluși împărțiți în două grupuri de vârstă: 12 și 15 luni. Cercetătoarele au vrut să afle dacă, atunci când un obiect este denumit în timp ce este ascuns, în afara câmpului vizual al bebelușului, copiii pot reține și asocia mai târziu cuvântul învățat cu obiectul respectiv.

 

În timpul experimentului, bebelușii urmăreau o scenă în care o persoană arăta și numea trei obiecte familiare, toate vizibile și aparținând aceleiași categorii semantice (de exemplu, fructe: „măr”, „banană”, „portocală”). Apoi, aceeași persoană numea un obiect ascuns cu un cuvânt inventat, indicând către un loc aflat în afara câmpului vizual al bebelușului”, potrivit Serpadres.

 

 

 

SURSA FOTO: Freepik.com@freepik

Ulterior, aceleași obiecte au fost prezentate, dar într-o ordine diferită, iar cercetătorii au observat că bebelușii de 15 luni au reușit să asocieze cuvintele cu obiectele corecte, chiar și atunci când acestea nu erau în fața lor. Aceasta sugerează că, la această vârstă, copiii pot crea „imagini mentale” ale obiectelor și pot învăța cuvinte noi bazându-se pe contextul lingvistic, potrivit Ser Padres.

Această abilitate are implicații semnificative pentru educație și parenting: limbajul nu este doar un instrument pentru a descrie lumea imediată a copilului, ci și o modalitate de a-i deschide „feronțele” către lumea din jur, chiar și atunci când obiectele nu sunt vizibile.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare

Furia unui tată nu se uită: urmele invizibile ale copilăriei

Furia este o emoție naturală, cu care ne confruntăm cu...



Cele mai noi articole

Top citite

Daniel David, anunț despre salariile profesorilor: „Un ministru nu poate spune altceva. Este atât ilegal, cât şi imoral”

Nume iubite cândva de părinții români, care au căzut în uitare. Cum a distrus faima destinul unor prenume care erau în vogă în România

O fetiță de doi ani a căzut de la etajul 11, în timp ce se juca cu bunicul ei, în București: „Acum două zile i-am făcut codițe”

Schimbare majoră în liceele din România: Elevii care intră în clasa a IX-a anul viitor vor avea șansa să-și creeze singuri orarul. Marian Staș: „Așa cum e acum la noi acum, nu e la nimeni”

pixel