Tinerii nu mai vor să devină profesori. Mariana Dogaru: „Cred că definitorii sunt primii ani de la catedră. Ei au nevoie de sprijin să-și definească stilul de predare” / VIDEO
Prefăcătoria sau capacitatea de a „juca” roluri imaginare este o abilitate esențială pe care copiii o dezvoltă de la o vârstă fragedă. Acest comportament începe de obicei în jurul vârstei de 2-3 ani și este o componentă esențială în dezvoltarea lor cognitivă și emoțională.
Pe măsură ce copiii cresc, jocul de-a „prefăcătoria” devine tot mai sofisticat, integrând diverse roluri și scenarii, ajutându-i astfel să exploreze emoțiile, relațiile sociale și lumea înconjurătoare.
În jurul vârstei de 18 luni, copiii încep să manifeste primele semne ale imaginației, imitând gesturi și comportamente observate la adulți. De exemplu, un copil poate mima că mănâncă dintr-o lingură imaginară sau că vorbește la telefon.
Acest tip de joc simplu indică faptul că ei pot separa realitatea de imaginație, un prim pas în înțelegerea lumii prin jocuri simbolice.
La aproximativ 2 ani, copiii încep să integreze obiecte reale în scenarii imaginare. În această etapă, prefăcătoria devine un mod prin care copiii învață să își exprime sentimentele și să își dezvolte empatia.
Foto: Freepik @freepik
De exemplu, un copil poate să „hrănească” o păpușă, să îi ofere „afecțiune” sau să o „adoarmă”. Aceste acțiuni sunt primele manifestări ale unei abilități mai complexe de prefăcătorie, prin care încep să înțeleagă relațiile dintre oameni și rolurile sociale.
În jurul vârstei de 3 ani, prefăcătoria devine mai sofisticată și include scenarii complexe, în care copiii pot juca roluri multiple.
În această etapă, copiii își asumă roluri diverse și folosesc imaginația pentru a crea scenarii în care interacționează ca diferite personaje, cum ar fi un doctor, un profesor sau un supererou.
Jocul simbolic, cum este acesta, permite copiilor să exploreze noțiuni complexe precum binele și răul, pericolul sau siguranța, precum și să experimenteze diverse situații sociale în medii sigure și controlate.
Foto: Freepik @freepik
De asemenea, în această etapă a dezvoltării, copiii încep să colaboreze în jocurile de rol, distribuindu-și rolurile între ei și negociind scenarii.
Acest proces de colaborare le dezvoltă abilitățile sociale și îi ajută să învețe despre compromis, empatie și respectarea limitelor altora.
În timpul acestor jocuri, copiii învață cum să își exprime emoțiile, să își rezolve conflictele și să înțeleagă perspectivele celorlalți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Între vacanțe, weekenduri sau alte ocazii de îngrijire...