Experiențele de neuitat care îi vor stimula creierul copilului și îi vor îmbogăți viața. Experți: „Sunt simple și nu ar trebui să rateze niciuna!”
Aceasta plasează țara noastră pe locul al șaselea în UE, depășind media europeană cu un impresionant 33%. Deși procentul este ușor mai mic față de 2013 (cu 1,1% mai puțin), România rămâne mult în fața altor state europene, unde media este de 60,7%.
În topul clasamentului se află Finlanda, cu un uimitor 98% dintre elevi care învață două limbi străine, urmată de Italia, Grecia, Malta și Estonia, care au procente foarte ridicate, aproape de 95%.
România se menține constant pe această poziție, având un sistem educațional care pune un accent considerabil pe diversificarea limbajului și pregătirea elevilor pentru o lume globalizată.
Citește și Dictarea: Metoda interactivă și eficientă pentru îmbunătățirea ortografiei
Pe de altă parte, există și țări unde numărul elevilor care studiază limbi străine în gimnaziu este mult mai mic, cum ar fi Irlanda (6,1%), Ungaria (6,6%) și Austria (7,7%).
În aceste țări, educația lingvistică în școli nu beneficiază de aceeași importanță ca în România.
Un aspect interesant este că, deși aproape toți elevii români învață două limbi străine în gimnaziu, doar 2% dintre copiii din ciclul primar au această oportunitate, potrivit Eurostat.
Aceasta este o diferență considerabilă față de alte țări europene, cum ar fi Luxemburg, unde 79,6% dintre elevi încep să studieze limbi străine încă din clasele primare.
Sursa foto: freepik.com@freepik
Astfel, România se plasează pe al șaselea loc în clasamentul țărilor membre ale Uniunii Europene, depășind media acestora cu peste 33 de puncte procentuale.
În 2022, 94,5% dintre elevi aveau incluse în programa de gimnaziu 2 limbi străine.
Comparativ cu anul 2013, acest procent a scăzut cu 1,1%. Țara noastră rămâne cu mult deasupra mediei europene – 60.7%.
Sursa foto: freepik.com@freepik
Țările care au cei mai mulți elevi care studiază limbi străine în gimnaziu sunt Finlanda (98%), Italia (96.2%), Grecia (96.2%), Malta (95.6%) și Estonia (94.5%).
La finalul clasamentului se plasează Irlanda (6.1%), Ungaria (6.6%), Austria (7.7%), Bulgaria (10.7%) și Slovenia (22.1%).
În ceea ce privește elevii români care învață 2 sau mai multe limbi străine în ciclul primar, numărul acestora este foarte redus. Doar 2% dintre aceștia studiază limbi străine în clasele 1-4.
Citește și Motive pentru care copilul tău ar trebui să învețe limba franceză. Îi ajută, în special, la ASTA
Nici în celelalte state UE nu sunt mulți elevi care învață limbi străine în primii ani de școală, media UE fiind de doar 6.5%.
În 12 țări numărul elevilor care învață în sistem bilingv este chiar mai redus decât cel din România. În Slovenia nu există acest sistem, iar în Cehia, Franța și Lituania, mai puțin de 1% studiază astfel.
Statele cu procente mai ridicate ale elevilor care învață limbi de circulație internațională în ciclul primar sunt Luxemburg (79.6%), urmat la o diferență de peste 37 de procente de Letonia (37,2%), Grecia (34.9%), Estonia (33.6%), Danemarca (30.6%) și Finlanda (28%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.