Schimbare în Educație, după un deceniu! Profesor: „Ne-a surprins”, elev: „Nu cred că este o idee bună!”
Dacă la clasele a II-a și a IV-a lucrurile rămân neschimbate, pentru elevii de clasa a VI-a apare o noutate importantă: după un deceniu, Ministerul Educației a decis să renunțe la testarea la limba modernă.
În broșurile de lucru pregătite pentru Evaluare, au fost introduse exerciții menite să verifice nu doar cunoștințele teoretice, ci și cât de bine pot copiii să aplice ce au învățat în situații concrete, de zi cu zi.
Se va testa româna, matematica, științele și, pentru cei mai mici, și limba modernă, cel puțin acolo unde nu s-au schimbat regulile.
Evaluarea de la clasa a VI-a rămâne una dintre cele mai importante etape, fiind considerată ultima „repetiție serioasă” înaintea examenului de admitere la liceu. Așa că emoțiile sunt mari și resimțite mai intens de elevi.
Un copil de clasa a VI-a recunoaște, conform Știrile PRO TV: „Așa ceva n-am mai făcut niciodată la școală, sunt foarte simple testele.”
O altă schimbare importantă: pentru prima dată, elevii de clasa a VI-a vor primi note, nu calificative. Profesorii au ajuns la concluzia că, la vârsta gimnaziului, copiii înțeleg mai bine semnificația notelor decât a calificativelor.
În paralel, a fost eliminată evaluarea la limba modernă, o decizie care a luat prin surprindere cadrele didactice, mai ales că era singura testare standardizată a competențelor lingvistice pe care copiii o aveau în 13 ani de școală.
Crăița Prejoianu, profesor de limba engleză, spune, conform sursei citate: „Ne-a surprins această decizie. Nu ține de noi, dar credem că evaluările periodice sunt necesare.”
Elevii din clasele cu program intensiv de limbi străine lucrează pe texte clasice precum „Mândrie și prejudecată” sau „Portretul lui Dorian Gray”, dar aceștia nu sunt reprezentativi pentru nivelul general de pregătire al generației lor.
Fără testarea de la clasa a VI-a, rămâne un gol important: nu vom mai ști cu exactitate care este nivelul mediu de cunoaștere a limbilor străine în școlile noastre.
Ministerul Educației nu a adus niciun argument științific pentru care a renunțat la singura testare unitară a limbii străine, pe care elevii o aveau în 13 ani de școală. Singurul motiv pe care-l putem bănui e că rezultatele trăgeau în jos scorul evaluării. În loc să lucrăm la performanță, mai bine scăpăm pe probă, spun jurnaliștii citați.
Un elev atrage atenția: „Nu cred că e o idee bună. Indiferent că învățăm engleză, franceză sau spaniolă, fără limbi străine, oportunitățile de carieră vor fi tot mai puține.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.