„Nici talentați, nici genii”: Doi psihologi specializați în abilități înalte demontează mitul
Îți amintești anii de școală? Cu siguranță lenea, apatia, plictiseala și sentimentul că învățarea și studiul erau obligații vor rămâne în continuare foarte clare în memoria ta. Nu te învinovăți, așa se întâmplă atunci când sistemul de învățământ nu respectă procesele și ritmurile naturale ale copiilor.
Unschooling-ul este o propunere care rezolvă multe dintre aceste dificultăți, deoarece se bazează pe curiozitatea și motivația înnăscută a celor mici atunci când vine vorba de a-i antrena și de a-i pregăti pentru viață.
Modelele educaționale tradiționale consideră copilul ca un agent pasiv care trebuie abordat, ca un recipient gol pe care un adult instruit trebuie să-l umple prin aplicarea unui plan structurat. Ele sunt menite să insufle conținut în mintea copiilor ca o simplă formalitate și adesea fără ca copiii să înțeleagă utilitatea sau interesul a ceea ce învață. Consecința? Copiii memorează pentru perioade scurte fără să înțeleagă ce învață și, odată terminată evaluarea, uită ceea ce au învățat.
Unschcooling rupe de aceste paradigme și pune copilul din nou în centrul procesului, acordându-i un rol de conducere și adaptând predarea la nevoile lor.
Fotografie de la Kamaji Ogino/ Pexels
Acest termen înseamnă „învățare autodirijată”. Acest lucru elimină școlile, profesorii, programele și examenele din ecuație.
Propunerea este foarte diferită: copiii învață prin experiențe zilnice, care le trezesc interesul și sunt conduși de propria lor motivație intrinsecă. În acest fel sunt mai liberi și autonomi și își urmează propriile ritmuri.
La prima vedere, acest lucru poate părea exagerat; Cu toate acestea, gândiți-vă la modul în care cei mici își dobândesc limba maternă. Nimeni nu structurează o serie de ore teoretice și practice pentru a o preda. Pur și simplu, cu o simplă expunere și fiind cufundați într-un mediu care le vorbește, ajung să învețe natural.
La fel, gândiți-vă la o situație care s-a întâmplat probabil cu copiii dvs. Nu pot termina cartea trimisă de școală, dar își devorează saga preferată; sunt reticente în a finaliza eseul care le-a fost dat ca sarcină, dar le place să își scrie propriile povești și povești.
În conceptul unschooling predomină libertatea de a dori să înveți ceva pentru că te interesează cu adevărat.
Fotografie de la Annushka Ahuja/ Pexels
- Copilul ocupă locul central și este protagonist în îvățarea sa. Nu există o persoană în vârstă care încearcă să forțeze dobândirea de cunoștințe, ci mai degrabă persoana mai tânără conduce procesul și pune întrebări pe baza curiozității și intereselor sale.
- Ritmurile copiilor sunt respectate și nu se pune problema de a învăța în grabă.
- Viața însăși este școală. Pe măsură ce copilul are experiențe diferite, interesante și îmbogățitoare, el dobândește cunoștințe și crește curiozitatea și motivația de a învăța mai mult.
- Nu există evaluări sau examene. Învățarea nu este o obligație, ci un drept, așa că nimeni nu este judecat.
- Copilul decide ce vrea să învețe atunci când apare nevoia. În felul acesta cunoaște utilitatea fiecărei informații pe care le dobândește și știe să o aplice în viață. Acest lucru asigură că învățarea este semnificativă și de lungă durată.
Publicitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.